• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailadressen in bcc zetten indien...

• Onderwerp starter Onderwerp starter safe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Hallo,

Ik heb een opdracht gekregen om een waslijst van klanten te bellen en evt. de geïnteresseerde klanten een mailtje te zenden.
Ik heb in Excel een Userform gemaakt om de gegevens van elke klant die ik bel, in te kunnen voeren.
In de betreffende Userform heb ik ook een checkbox toegevoegd. Deze zal aangevinkt worden indien de klant van mij een mail toegezonden wilt hebben.

Nu wil ik graag een macro onder een knop plaatsen dat de emailadressen automatisch selecteerd en toevoegd in de bcc van de " nog op te stellen" emailbericht.
Dus als ik straks alle klanten heb gebeld, dat ik dan d.m.v. 1 knop de emailadressen selecteerd en toevoegd in bcc.
Het gaat uiteraard alleen om de e-mailadressen van de klanten waarbij ik een vinkje heb geplaatst. (Komt "true/false" te staan in rij "H" achter de klantnaam.)

Macro moet dus eerst nagaan in cel "H" of daar "true" staat, en dan pas vervolgens de betreffende e-mailadres toevoegen in het "bcc" vak

Ik had op internet een soort macro gevonden, alleen maakt hij van elk emailadres apart een bericht, dus krijg ik honderden schermpjes voor me...

Daarnaast werk ik op een Mac waarop Office 2011 staat. Ik had al vernomen dat dan niet elke macro vanuit Windows ook op een Mac zal werken.

Wie kan mij hierin helpen ??
Zie voorbeeld bestandje -> Bekijk bijlage Workbook1.xlsm

Alvast bedankt !!
M.vr.gr. Safe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan