Mailadressen koppelen aan mappen (inkomende en uitgaande mail automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

jur86

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
9
Beste allen,

Ik ben aan het uitzoeken of het archiveren (automatisch in juiste map plaatsen) van binnenkomende en uitgaande mails mogelijk is binnen Outlook 2007.

De bedoeling is dat er verschillende mappen worden aangemaakt (iedere klant z'n eigen map) en wanneer er een mail van die klant binnen komt deze niet in 'postvak in' komt te staan maar in de klantmap. Het zelfde moet er gebeuren met verzonden mails, die moeten ook in de zelfde klantmap komen te staan.

Is dit mogelijk binnen Outlook 2007 en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Alvast bedankt,

Jurriaan
 
Je zal dat bij Extra >> Regels en waarschuwingen in moeten stellen.

Groeten Marcel
 
Beste Marcel,

Ik heb inderdaad gevonden, bij inkomende mail werkt het perfect alleen met verzonde mail heb ik een probleem.

De stappen die ik doorlopen heb zijn:
1. Tools -> rules and alerts -> new rule
2. Kies ik "move message sent do a distribution list to a folder"
3. Vul ik de contactpersoon in bij "sent to people or distribution list"
4. Vul ik de folder in bij "move it to the specified folder"

Alleen blijft de verzonden mail gewoon in "verzonden items"staan en gaat hij niet naar de map.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Alvast bedank!

Jurriaan
 
Ik heb het ook uitgeprobeerd en bij mij gebeurd inderdaad hetzelfde als bij jou.
Ik weet niet hoe dit komt.
Als ik nu in mijn verzonden items sta kan ik wel de regels handmatig uit laten voeren door bij Extra >> Regels en Waarschuwingen op de knop Regels nu uitvoeren te drukken.

Groeten Marcel
 
Ja helaas dat het niet automatisch gaat bij iedere verzonden mail.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar hij plaatst ze pas in de map als je de rule handmatig laat runnen.

Iemand een idee om het wel werkend te krijgen?

Groeten Jurriaan
 
Hoi,

Bij mij werkt het (ned. versie van Outlook 2007) wel.
Er wordt alleen een kopie in de gewense map geplaatst en er blijft dus een 'origineel' staan in verzonden items.
 
Hoi allemaal,

Een tijd geleden heb ik me al bezig gehouden met dit probleem maar ik heb het ondertussen nog steeds niet werkend gekregen.

Bij ontvangen mails gaat het goed, deze kopieert hij netjes naar de desbetreffende map. Maar hij kopieert verzonden mails gewoon niet, alleen wanneer ik de regel handmatig laat uitvoeren (maar dit is niet de bedoeling).

Heeft iemand een idee hoe ik dat wel werkend ga krijgen?
Men gebruikt hier Outlook 2007 op windows computers. De mailsoftware draait geloof ik wel via een centrale server.

Alvast bedankt,

Jurriaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan