mailadressen op slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Binnenkort krijg ik een nieuwe computer en wil alle mailadressen die ik in mijn adressenboek heb natuurlijk overbrengen. Hoe sla ik deze adressen op en hoe breng ik ze naar mijn nieuwe computer?
Vast bedankt voor de reaktie. Groet. Bernadette.

Het meest eenvoudig is op de huidige pc al je adressen exporteren naar een bestand en dit besand samen met ander bestanden die je over wilt zetten branden op een cd of dvd.
Op het moment dat je de nieuwe pc hebt kiezen voor importeren en dan kan het bijna niet mis gaan (zolang je hetzelfde mailprogramma gebruikt).

Vragen:

1. bedoel je alleen het adresboek, of de lijst met 'contactpersonen' uit Outlook
2. gaat het om Outlook, of Outlook Express
3. alleen je emailadressen of 'alles', dus ook je mails en (als je de agenda van Outlook gebruikt) ook de agenda items.
4. als je outlook gebruikt, welke versie is dat: ~97, ~2000, ~XP (ofwel 2002), of 2003. En welke versie ga je gebruiken

antwoord op vragen

1. de lijst met contactpersonen
2.outlook express 6
3. de mails ook
4. onder xp (zie 2.)

Ik ga Wxp weer gebruiken.
Hoop dat je zo voldoende info hebt.
Met groet! Bernadette

Hoi,

Sorry voor de late reactie.

Het adresboek vindt je in de map:
C:\Documents and Settings\[jouw gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Address Book

De overige gegevens in een aantal bestanden in de map:
C:\Documents and Settings\[jouw gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Identities\{66FD7535-7AC7-43CC-9DE9-2238083A6697}\Microsoft\Outlook Express
(de lokatie tussen {} kan iets afwijken)

Zoals gezegd: kopieer deze gegevens naar een backup-medium
Plaats deze later weer terug in dezelfde mappen op je nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan