mailberichten kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikoo

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Goedendag,
Ik maak gebruik van outlook express. Nu heb ik mijn mail geopend en blijkt dat mijn mailtjes van voor 9 november allemaal verdwenen zijn:shocked:. weet iemand hoe dit kan en of ze nog ergens terug te vinden zijn?
dank u
erico

Hoi,
makkelijkste oplossing is systeemherstel (van de vorige dag b.v.) al je mailtjes, indien 't heeft gewerkt, opslaan/exporteren en dan evt. op zoek gaan naar de oorzaak. (virus? o.i.d.)

In mijn ogen is het veel waarschijnlijker dat je de mailtjes die al gelezen hebt op dit moment 'verbergt'.
Kijk of bij Beeld -> Huidige weergave je wel de optie "Alle berichten weergeven" hebt geactiveerd staan. Staat die nu (bijv.) op "Gelezen berichten verbergen", dan zie je alleen de mailtjes die nog niet gelezen zijn.

Hopelijk helpt het wat. Systeemherstel gaat in mijn ogen zéker geen oplossing bieden voor je probleem.

Tijs.

dank voor jullie antwoorden.
de huidige weergave staat op "alle berichten weergeven"
een systeemherstel klinkt mij iets te moeilijk dus kijk ik wel hoe ik het oplos.
dank jullie

Er zijn zo een aantal zaken:
a. De grootte elk mailbestand (correspondeert met een mailmap; voorbeeld: Postvak IN.dbx) mag niet groter zijn dan 2 Gigabyte.
b. Heb je toevallig recent zo'n melding gekregen over dat de mailbestanden gecomprimeerd moeten worden en zo ja, wat heb je daarop geantwoord? Is dat idd. gebeurd en heb je Ja geantwoord, dan horen backups van de mailbestanden in je Prullenbak te staan [hopelijk niet leeggemaakt ondertussen].
c. Maak in ieder geval nu een backup van je huidige mailbestanden. Sluit Outlook Express eerst af. Maak daarna de map waar je de backup in wilt zetten: Dubbelklik op Deze computer, dubbelklik de C: schijf, maak een map die je MAILBACKUP noemt. Dubbelklik op deze nieuwe map en laat 'm open staan.

Ga daarna naar de map met de mailbestanden. Er zijn 2 manieren om in de juiste bestandsmap te komen:
i. Ga in Outlook Express naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> knop Archiefmap.
Zorg ervoor dat je die hele getoonde regel kopieert (=zet de muiscursor aan het begin van het getoonde, doe [Shift][End] toetscombinatie, rechtsklik met de muis op het blauw gemarkeerde en kies Kopiëren). Sluit Outlook Express af (=druk enkele malen Annuleren totdat je weer terug bent in Outlook Express. Sluit Outlook Express af.)
Dan Start -> Uitvoeren -> Rechtsklik met de muis op de huidige opdrachtregel, kies Plakken en vervang daarmee de opdrachtregel met hetgeen op het klembord stond. Klik dan OK.
ii. Als ik ervan uit mag gaan dat de mailmap op een 'normale' plaats staat:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dubbelkllik op de map met de { en } eromheen.
Dubbelklik op de map Microsoft
Dubbelklik op de map Outlook Express
[Vergeet niet om Outlook Express ondertussen af te sluiten]

Je bent dan in de map waar de mailbestanden (Postvak IN.dbx, Postvak UIT.dbx, Verzonden Items.dbx etc.) moet verschijnen. Kopieer alle bestanden naar die andere map die openstaat, dus C:\MAILBACKUP

Ga daarna kijken hoe groot Postvak IN.dbx is momenteel (kan bijv. m.b.v. Beeld -> Details, kijk in kolom Grootte. Meld ons hoe groot het bestand Postvak IN.dbx is momenteel (zie a.)

We horen het wel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
dank voor de uitleg.
ik heb de i methode gebruikt en de grootte van het Postvak IN.dbx is 854.207 kb.
(overigens heb ik ook heb ik de ii geprobeerd maar daar had ik niet 1 map met {} maar 22 mappen.)

erikoo

oh ja,
ik heb in het verleden wel eens de vraag gehad of ik berichten wilde comprimeren. ik heb daar lang geleden eens ja op geantwoord en toen was ik ook een hele trits berichten kwijt. sindsdien kijk ik altijd eerst bij 'extra- opties-onderhoud' naar 'berichten verwijderen' of dat deze allemaal uitstaan. tot nu toe heeft dat goed gewerkt.

prullenbak:
eigenlijk kijk ik nooit in de prullenbak omdat om eoa reden er nooit files in de prullenbak terechtkwamen (is al een paar jaar zo). ik heb dus ook niets actief uit de prullenbak verwijderd.(ik heb zojuist gekeken en er zitten er zowaar 5 in maar die hebben niets met mail te maken.)

Enige waar ik zo snel aan kan denken is dat de mailtjes niet weg zijn, maar dat er tóch wat anders aan de hand is.

Denk hierbij aan berichten-regels die mogelijk (oude) mail weggooit of in een andere map neerzet: Extra -> Berichtregels -> e-mail...
Ook het volgende proberen: Rechtsklik in de mappenweergave op Lokale mappen en kies Zoeken. Kies in het vakje Ontvangen voor de datum 9-11-2010 en druk op Nu zoeken. Kijk of (behalve de mails die je verstuurd hebt, dus die in map Verzonden Items staan) er nog andere berichten gevonden worden (liefst/bijv. in map Postvak IN).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan