Mailbox 5MB steeds vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Mijn mailbox is steeds vol en men wil deze niet uitbreiden.
Is er een manier om het archief in een map te plaatsen, ergens op mijn documenten ?

Het gaat over veel mails en het is handig om deze achteraf terug te plaatsen in outlook om iets terug te vinden.

Outlook archief

Indien je outlook gebruikt, kan je een archief aanmaken. Dat archief kan je op een andere netwerkschijf of op de lokale harde schijf bewaren.

5 MB is nu wel heeeel weinig, klopt deze grootte ? 50 MB kan ik begrijpen.

En anders moet je eens Hotmail (250 MB) of GMail (2,7 GB !!) proberen.

Sturr je me jouw e-mailadres eens, dan zal ik je een uitnodiging opsturen voor GMail.

mvg,

Tom.

Sommige providers geven nog steeds maar 5MB.

Ik denk dat Gmail de beste optie is, omdat je daarvan de mail makkelijker in je outlook weer kan krijgen. Bij hotmail moet je er voor betalen als je dat wil.

Indien je outlook gebruikt, kan je een archief aanmaken. Dat archief kan je op een andere netwerkschijf of op de lokale harde schijf bewaren.

5 MB is nu wel heeeel weinig, klopt deze grootte ? 50 MB kan ik begrijpen.

En anders moet je eens Hotmail (250 MB) of GMail (2,7 GB !!) proberen.

Sturr je me jouw e-mailadres eens, dan zal ik je een uitnodiging opsturen voor GMail.

mvg,

Tom.

het gaat over een mailbox op het bedrijf (beperkt)
hoe kun je de archiefmap op een andere harde schijf bewaren ?

Je kunt ook eens kijken bij je verzonden items :o
want als het een mailbox is binnen 'n bedrijft telt deze meestal OOK mee voor je Quotum :eek:
en als je wat bijlages doorstuurt telt het wel zo dubbel in je in- en outbox :rolleyes:

houwdoe

hoi,
je kunt de mailbox of elk welkeurig map archiveren, maar dan heb je een probleem je kunt deze niet lezen. je moet dan nog een keer decoderen naar je mail.. en in dit geval oerschrijd je de maximal toegestaan groete. het beste is gebruik maken van de massege save . met dit prograama kun je de mails backupen en gewoon lezen zonder dat de outlook te openen. kijk hier het kost 30 dollar ..
http://www.techhit.com/messagesave/ :thumb:

Zoiets

Je kunt eens kijken bij bestand -> gegevensbeheer
daar kan je zien waar je mappen staan
en evenueel op jouw PC zetten
maar dan moet je wel een vaste PC of Laptop hebben.
want dan kan je jouw mail niet meer op een andere PC van het bedrijf lezen
dus of het praktisch is ??:rolleyes:

OF ??:o

het gaat over een mailbox op het bedrijf (beperkt)
hoe kun je de archiefmap op een andere harde schijf bewaren ?

Hallo,

Heb jij een laptop of vaste pc ?

Ik vraag dit omdat je dan ook eens moet kijken naar de netwerkfolders die IT standaard ter beschikking stelt.

Zoals anderen al atwoorden moet je inderdaad rekening houden dat deleted items, sent items enzovoort wel degelijk meetellen voor het geheel.

Als je een netwerkfolder hebt, waar je meer gegevens op kwijt kan, gebruik dan deze netwerkfolder om je archief op te plaatsen. Dan ben je zelfs niet pc afhankelijk.

Indien je bvb wel wenst dat de sent items bijgehouden worden, kan je dit doen door een outlook rule aan te maken die ten gepaste tijde de sent items verplaatst naar je netwerkfolder.

Of, zorg dat je een outlook rule aanmaakt om sowieso alle mail te forwarden naar je Gmail account. Dat doe ik ook, GMail is gratis, de beschikbaarheid is vrij groot en je kan net iets meer mailtjes bewaren...

Greetz,

Tom

Ik heb een PC.
Gmail is niet toegestaan door de onderneming.
MessageSave slaat de mails op, dat wel, maar het opzet zou zijn dat deze opgeslagen mails (buiten de mailbox) ook kunnen gemergd, gelezen worden in outlook !!
Belangrijk bij het zoeken op naam, datum, onderwerp, ...

Ik heb een PC.
Gmail is niet toegestaan door de onderneming.
MessageSave slaat de mails op, dat wel, maar het opzet zou zijn dat deze opgeslagen mails (buiten de mailbox) ook kunnen gemergd, gelezen worden in outlook !!
Belangrijk bij het zoeken op naam, datum, onderwerp, ...

FIJN :o

en wat is de vraag nu ??:cool:

Hoi Sis123,

Zoals Martiny al aanhaalt, weet ik ook niet goed wat je probleem is.

Heb je moeilijkheden met het koppelen van al je gegevens binnen outlook ofzo ?

Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden om je mails goed bij te houden en te archiveren enzo, het vraagt initieel heel even werk, maar deze extra effort rendeert zeer snel.

groeten,

Tom

Wel,

aangezien mijn mailbox steeds vol is :

- mails archiveren buiten de mailbox zodat deze beneden limiet blijft
- belangrijk is dat ik snel en/of permanent deze gearchiveerde mails kan raadplegen, niet als bestand maar onder dezelfde opmaak als outlook (waar kan gesorteerd worden op datum, naam, onderwerp, ...)

Dank u
mvg

morge

Nu ken ik messagesave niet
maar als ik de gebruiksaanwijzing bekijk :confused:
dan moet je kunnen kiezen waar dat jij je mail opslaat
en dat kan dus op je pc zijn als je een vaste pc hebt
of op je home schijf als je op een netwerk zit ;)
maar ook zonder messagesave kan je in outlook instellen waar dat je de ingekomen mail wilt opslaan zodat je mailbox op de server niet te vol loopt :rolleyes:
verder weet ik niet of je de verzonden mail wil/moet bewaren want ook die tellen mee op je mailbox server :(

Trouwens welke versie van outlook heb je 2000 - 2003 -2007 :o

2002 SP3

welke mappen in outlook tellen niet mee voor de mailbox quotum ?
misschien kan ik dan een regel maken

Alles onder outlook vandaag telt mee voor je quota. Dus een archief (pst file) is de oplossing

Locaties van gegevensbestanden

Zie het onderwerp 'Bestandslocaties van Outlook-bestanden' als u wilt weten waar het standaardarchief en extra gegevensbestanden worden opgeslagen in de verschillende versies van Microsoft Windows. Houd rekening met de volgende punten:

U kunt gegevensbestanden (met uitzondering van het bestand dat wordt gebruikt als uw standaardinformatiearchief) opslaan, kopiëren en verplaatsen naar een andere locatie op uw vaste schijf, een diskette of naar een share op het netwerk. U hebt wel lees/schrijf-machtigingen nodig om bestanden uit persoonlijke mappen (PST-bestanden) vanaf een netwerkshare te openen.
Als u een gegevensbestand op een netwerkshare of op een andere computer wilt openen, moet u eerst eventuele andere programma's afsluiten die het bestand gebruiken. Gegevensbestanden kunnen slechts door één gebruiker of programma tegelijk worden geopend.
Gegevensbestanden van het type .pst kunnen niet worden gebruikt op media die alleen voor lezen toegankelijk zijn.
Alleen gegevensbestanden die u hebt gemaakt, worden weergegeven in het dialoogvenster Outlook-gegevensbestanden (menu Bestand, opdracht Gegevensbestandsbeheer ). Uw standaardgegevensbestand, Outlook.pst, staat niet in deze lijst.
dit is gekopieerd uit outlook help

maar via bestand - gegevensbestand worden mijn achiefmappen bewaard op m'n D schijf en tellen dus niet mee voor mijn quota
en kan ze normaal openen dan wel onder archiefmappen
maar dat kan je zelf bij gegevens bestand aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan