Mailbox extra toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dijkjan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2004
Berichten
8
In Outlook 2000 wil ik de mailbox personeelszaken delen zodat elke medewerker van personeelszaken op zijn/haar pc toegang heeft tot deze mailbox. Nu kan ik de mailbox wel toevoegen maar de gebruikers kunnen de mailbox niet openen omdat ze niet bevoegd zijn. Waar maak ik ze bevoegd of geef ik ze de toegangsrechten? We werken met Exchance server 5.5.

Wie kan me helpen?

JLD
 
Even uit mijn hoofd, want ik heb thuis geen exchange server. Je moet recht op de mappen klikken en kiezen voor machtigingen en daar iedereen toevoegen en de rechten invullen.
 
Wim bedankt voor je antwoord, bedoel je mappen in Outlook of Exchance? Ik heb het ooit wel eens gedaan maar ben vergeten hoe ik het toen deed. Wat ik vaag nog weet is dat ik op een windows 95 pc, in Outlook 2000 op een pc de gebruikers kon toevoegen en rechten geven. Als je dat gedaan had dan kon je bij de betreffende gebruiker ook de map toevoegen en ontving die gebruiker ook de mail. Nu lukt me dat niet meer en dat heeft waarschijnlijk met (Exchance) rechten te maken.
M.v.g.

Jan
 
Het lijkt erop dat de andere gebruikers niet gerechtigd zijn de mappen te openen. Degene die wel toegang heeft moet volgens mij degene die geen toegang heeft rechten geven.
 
Dat is denk ik inderdaad de oplossing, degene die wel toegang heeft verleent toegang aan degene die dat niet heeft. Maar waar?
 
Klik eens met je rechter muisknop op de mapppen die behoren bij de postbus en klik op eigenschappen.
 
Ik heb nu mijn account verwijdert uit Outlook en het P&O account toegevoegd. Daarna kon ik inderdaad met rechts de Postbus eigenschappen benaderen en bij de machtigingen de naam van de collega toevoegen. Op haar pc heb ik de Postbus toegevoegd en die kan ze nu openen. Dan staan er echter slechts 2 submappen, te weten Onveilige mail en Verwijderde mail. Beide kan ze niet openen omdat ze niet gemachtigd is volgens de meldingstekst die dan verschijnt. Postvak In kan ik niet toevoegen:confused: . Zij heeft de machtiging redacteur, zoals ook de anderen.

M.v.g.

JLD
 
Inmiddels heb ik ontdekt dat ik bij eigenschappen van Postvak In, bij de optie delen de persoon moet toevoegen waarvan ik wil dat zij de map Postvak In krijgt. Zo kan per map toegang worden verleend.:)

JLD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan