Mailbox gehacked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Geacht HelpMij Forum,

Ik weet nu al dat ik deze vraag niet op de juiste plek zet, maar ik zou niet weten waar ik hem anders moet plaatsen.

Sinds een paar dagen ontvang ik mail van mijzelf. xxx@quicknet.nl.
Aan mijzelf gericht maar ook aan anderen. Allemaal met een @quicknet.nl adres. Soms wel 50 tot 100 mailtjes per uur. Ik word er knettergek van. Terwijl ik dit bericht schrijf, al weer 10 nieuwe. Ik zal er 1 laten zien:

Goedendag

U ziet deze brief omdat uw e-mail is op een van de plaatsen door de werkgelegenheid wordt gevonden..

Wij willen u graag uitnodigen om vacatures van ons bedrijf te beschouwen.
U kunt verdienen extra geld, vereist dit slechts een paar uur vrije tijd per week en een personal computer.

Er zijn geen speciale talenten van u wordt gevraagd, u zullen alles leren wat u in ons bedrijf nodig hebt.
Als u geenteresseerd bent stuur ons een e-mail terug.

Zo verzoeken wij u om uw contact telefoonnummer (bij voorkeur in een internationaal formaat) te geven en uw CV aan de brief te hechten.
Onze medewerkers zal contact met u opnemen en alle details van het werk vertellen.

Onze excuses voor de verzending, vooral als u in ons aanbod ge?nteresseerd bent. Onze excuses voor de verzending.

Eldon@europjobsnet.com

Vijne dag


Dit gaat dag en nacht door.

Steeds een soortgelijke inhoud maar steeds een ander mailadres om te reageren.

Uiteraard na het ontdekken direct m'n password gewijzigd!

Gister al contact gehad met Ziggo, maar konden niets vreemds vinden. Mailware uitgevoerd: geen problemen gevonden, vanmorgen uitgebreide Avast scan uitgevoerd: geen problemen gevonden.

Mijn vraag? Wie o wie weet raad!

Alvast bedankt!
Gr, Rob
 
Laatst bewerkt:
Ik zie al dat jij je wachtwoord hebt veranderd. Heeft dit geholpen, of is het nog steeds bezig? Ik moest trouwens wel heel erg lachen hoe de mail is opgesteld. Wat een Nederlands zeg:)
 
Hallo Ed, wachtwoord gisteren al veranderd maar heeft niet geholpen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want dit is niet normaal. Er moet toch wel iemand zijn die dit herkend? Ik werk met outlook 2010.

Gr, Rob

(Tijdens het opstellen van dit bericht weer 10 nieuwe...:mad:
 
Misschien heeft iemand de oplossing, maar heb je er al eens aan gedacht om een geheel nieuw mailaccount aan te maken? Met outlook heb ik helaas geen ervaring, sorry. Ik werk zelf met Windows livemail. Ik kan me voorstellen dat je er tureluurs van wordt. Komt er hier geen oplossing, maak dan eens een Hijackthis scan en post dat op Nucia Securityforum. Mijn ervaring daar is heel erg goed. Ze hebben mij diverse keren tot volle tevredenheid geholpen. Succes en nogmaals sorry dat ik je niet verder kan helpen.:(

http://www.nucia.eu/forum/
 
Verstuur je zelf ook die Spam?
Wordt deze mail dus van je pc verstuurd?
Dan moet deze in je verzonden berichten staan.

Zo niet, kan je er volgens mij weinig aandoen en wordt je mailadres in beeld gebracht als afazender, maar dat wil nog niet zeggen dat deze ook door je verstuurd wordt.

Kijk eens in de details van de mails, daarin zal je dan een ander i.p. adres vinden.
 
Hallo Zoeff,

Ik heb een aantal van die mailtjes gecheckt en die komen vanuit een ander IP adres dan die van mij. Het IP-adres van al die ellende is wel hetzelfde. Kennelijk wordt het dus niet vanuit mijn computer gestuurd. Kan ook niet want afgelopen nacht stond die uit en ging "het feest" gewoon door. Net ook weer Ziggo aan de telefoon gehad. Alle accounts in Outlook verwijderd en opnieuw aangemaakt. Helaas zonder resultaat. Gr, Rob
 
@Bornetto: Je geeft zelf aan dat je outlook heb en je geeft aan dat je mailbox gehackt is, de beste sectie zal dan toch op zijn minst Outlook zijn, het heeft tenslotte niets maar dan ook helemaal niets te maken met webserver. Verplaatst dus naar Outlook (voorlopig)
 
Oh? Ik schrijf dat het ip-adres van al die "akelige" mailtjes een ander ip-adres is dan dat van mijn computer. Die berichten staan ook niet in mijn map met verzonden items. Dus worden ze vanuit een andere computer verstuurd volgens jou. Gr, Rob
 
Die kans is groot, maar kan dus alleen door je provider bevestigd worden.
 
De provider had al gemeld dat het niet van mijn computer kon zijn, omdat alles opnieuw is geïnstalleerd en het password al een aantal malen is gewijzigd.

Zojuist krijg ik een soortgelijk mailtje binnen, maar nu van een andere afzender. Wel een @quicknet.nl persoon. Het betreft trouwens alleen maar quicknet (ziggo) klanten.

Ik heb vandaag ook al een aantal malen een mail ontvangen van quicknet (ziggo) klanten met de vraag of ik op wilde houden met die flauwe kul.

Deze onzin begint bijna een dagtaak te worden omdat ik door mijn werk voor een groot deel van de dag in m'n mailbox zit.

En daar is er weer 1:

Goedendag

Wij sturen u deze brief omdat onze managers hebben gevonden uw e-mail op een van de locaties op de werkgelegenheid.

Uw kandidatuur kwam bij ons als een kandidaat voor de vacante positie in ons bedrijf.
Als u een eigen vrije tijd (een paar extra uren per week) en de PC hebt - dit is uw kans om extra geld te verdienen.

Er zijn geen speciale talenten van u wordt gevraagd, u zullen alles leren wat u in ons bedrijf nodig hebt.
Als u geenteresseerd bent - schrijf mij. Als u geenteresseerd bent in ons aanbod, antwoord ons!

Het is ook zeer wenselijk om een CV te hechten en contact telefoonnummers in internationaal formaat te geven.
Onze medewerkers zal contact met u opnemen en alle details van het werk vertellen.

Onze excuses voor de verzending, vooral als u in ons aanbod ge?nteresseerd bent. Onze excuses voor de verzending.

Mod edit: i.v.m. privacy emailadres verwijderd.

Tot ziens


Misschien een stomme vraag, maar het ip-adres is bekend en we hebben @eurojobsnet.com

Is het nu mogelijk om te ontdekken waar die ... de behanger zit? Ik wil graag even met 'm babbelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan