maildomain

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
90
Weet niet of 't de juiste sectie is.

Ik ben een totale leek. Ik heb dan ook net een website gemaakt met Wix. Ik heb enige tijd geleden al via een registrar een domein gekocht om zeker te zijn dat ik die naam zou hebben. Laat ons zeggen dat dat stefke.be is.

Een van de dagen zet ik de website actief. Ik kan dan de site koppelen aan mijn eigen domein. Ik vermoed dat Wix dan mijn nieuwe registrar wordt of hoe werkt dat?

Nu wil ik echter ook een e-mailadres dat info@stefke.be heet. Zoiets moet je bij Wix extra kopen maar werkt blijkbaar via een google app. Ik wil echter gewoon de gegevens krijgen van een imap server. Ik wil mijn mails gewoon beheren in outlook.

Ik ben even gaan kijken bij mijn eigen internet-provider. Daar kan je ook een business account kopen. Toen ik dat wilde doen, kreeg ik echter de melding 'geeft u toestemming het domein stefke.be over te dragen'. Ik vermoed dat als ik zoiets doe, mijn website bij wix ook niet meer zal werken?

Ergens is dus mijn vraag denk ik, kan je eigenlijk zo'n url stefke.be dus loskoppelen van de mail @stefke.be of hangt dat inherent samen en kan ik niet anders dan een mailbox bij Wix kopen.

Ik hoop dat ik wat duidelijk ben.
 
Als eerste heb je inderdaad een domein nodig. Dit kun je registreren los van je hosting of emailprovider. Belangrijk is wel dat je dit doet bij een partij waar je zelf de DNS kunt beheren.

In de DNS kun jij aangeven waar bijv. jouw website of email wordt gehost. Dit kunnen dus verschillen partijen zijn. Zo laat je www.stefke.be verwijzen naar Wix en je email naar je mailprovider

Als je IMAP wilt gebruiken zul je voor email ook ergens een hosting moeten afsluiten, omdat bij IMAP de emails op de server van je hosting blijven staan.


De verwarring ontstaat omdat meestal de domein-, DNS- en webhosting als één pakket worden aangeboden. Wel handig, maar technisch niet noodzakelijk.