• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailen met specifieke celwaarde in bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetbrouwertje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het opstellen van een maildocument, om openstaande (lunch)kosten per email op te vragen aan medewerkers.
Nu heb ik mijn bestand zo ver dat ik een mail kan versturen aan een specifieke persoon. Ook heb ik alles gereed, zodat ik de openstaande posten per persoon kan specificeren. In de geautomatiseerde mail wil ik echter de openstaande waarde van een persoon (die in een cel staat) toevoegen.

Is dit mogelijk in de opzet die ik heb gemaakt?

Tab Openstaande posten (kolom D) is mijn maillink. Vanuit hier wordt een mail verstuurd met de tekst uit tabblad Mail.
In kolom F2 in dit tabblad staat de tekst, waarin bedrag "xxx" vervangen moet worden met het bedrag uit tabblad Openstaande posten, kolom C.

Bijlagen

Er zijn weinig xlxs bestanden waar je kan zien hoe dit kan veranderd worden. Plaats die tekst rechtstreeks in uw makro waar je de mail mee verstuurt.

Ja, dat kan.
Wijzig je body in:
Code:
Hoi,%0A%0AGraag wil ik je vragen om [bedrag] over te maken voor de kantoorlunch van deze maand.%0A%0AAlvast bedankt!

en je hyperlink in:
Code:
=ALS(C2=0;"";HYPERLINK("mailto:"&Mail!C2&"?subject="&Mail!$E$2&"&body="&SUBSTITUEREN(Mail!$F$2;"[bedrag]";C2);"Verstuur betaalverzoek"))

Ah fantastisch, dank je wel! Nu loop ik nog op iets anders vast.

Ik wil graag een 2e ALS toevoegen. Als de waarde in C2 groter is dan ('2024 Lunchkosten'!F2), dan wil ik een andere tekst versturen ($F$3). Volgens mij zou dat onderstaande code moeten zijn, maar dit geeft foutmelding #WAARDE.

Code:
=ALS(C2=0;"";ALS(C2>'2024 Lunchkosten'!F2;HYPERLINK("mailto:"&Mail!E2&"?subject="&Mail!$G$2&"&body="&SUBSTITUEREN(Mail!$H$3;"[bedrag]";C2);"Verstuur betaalverzoek");HYPERLINK("mailto:"&Mail!E2&"?subject="&Mail!$G$2&"&body="&SUBSTITUEREN(Mail!$H$2;"[bedrag]";C2);"Verstuur betaalverzoek")))

Wat staat er in Mail!$H$3 en Mail!$H$2?

H2
Code:
Hoi [Voornaam],%0A%0AGraag wil ik je vragen om€ [bedrag] over te maken voor de kantoorlunch van deze maand.%0A%0AAlvast bedankt!%0A%0A%0AHartelijke groet,%0A%0ANaam

H3
Code:
Hoi [Voornaam],%0A%0AVolgens mijn gegevens heb je de lunchkosten van voorgaande maand(en) nog niet (volledig) betaald. Graag wil ik je vragen om € [bedrag] over te maken voor de openstaande kosten én de kantoorlunch van deze maand.%0A%0AAlvast bedankt!%0A%0A%0AHartelijke groet,%0A%0ANaam

Laatst bewerkt:
De hyperlink formule is gelimiteerd tot 255 karakters, en daar zit je ruim boven. Met VBA kun je wel een hyperlink maken met een langere tekst als body.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan