• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mailen rechtstreeks vanuit excel 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Hallo,

Ik werk momenteel met excel 2007 en heb hierbij een probleem met het rechtstreeks versturen van een email vanuit excel.
In excel 2003 kan je je werkblad rechtstreeks versturen per email, ik bedoeld dus niet als bijlage maar rechtstreeks!
Nu heb ik in excel 2007 via de Office knop en Opties voor Excel en vervolgens Aanpassen een knop aan mijn werkbalk voor snelle toegang toegevoegd. Deze knop heeft de naam: Verzenden naar emal adres.
Hiermee zou ik een werkblad rechtstreeks moeten kunnen versturen echter deze knop is meteen als ik Excel open al geblokkeerd, dus niet actief.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan. Hetzelfde probleem heb ik trouwens ook in Word.

Groetjes Edith

Hallo Edith123,

Hep je het al met F1 geprobeerd?
Heb ik net gedaan en dan mail ingevuld en gekozen voor: Een document vezenden in een e-mailbericht.
Je krijgt dan uitleg en de bovenste is volgens mij wat je bedoel.

Mvg. Wim

Hallo Edith123,

Hep je het al met F1 geprobeerd?
Heb ik net gedaan en dan mail ingevuld en gekozen voor: Een document vezenden in een e-mailbericht.
Je krijgt dan uitleg en de bovenste is volgens mij wat je bedoel.

Mvg. Wim

Hoi Wim,

Ik heb het net geprobeerd, maar ik had al gedaan wat daar beschreven wordt. Het punt is dat het email icoontje op "grijs" staat dus niet actief is.:rolleyes:

Groetjes Edith

Edith123,

Ik heb net de aanwijzigingen gevolgd en met als resultaat dat het werkt.

Verder zou ik het niet weten, verwijder de knop eens en doe de handelingen opnieuw.
Misschien dat het dan wel goed gaat.

Suc6,
Wim

Laatst bewerkt:
Edith123,

Ik heb net de aanwijzigingen gevolgd en met als resultaat dat het werkt.

Verder zou ik het weten, verwijder de knop eens en doe de handelingen opnieuw.
Misschien dat het dan wel goed gaat.

Suc6,
Wim

Hoi Wim,

Ik had het verkeerde mail icoontje aangeklikt, hij doet het dus wel maar ik moet het bestand wel eerst opslaan voor ik het kan mailen.( anders blijft het icoontje op "grijs" staan) Terwijl ik normaal gesproken iets kon verzenden zonder dit op te slaan. Heb je hier nog een oplossing voor? :D

Bedankt alvast :thumb:

Groetjes Edith

Hallo Edith123,

Leuk dat het nu wel werkt.
Ik had gewoon een file geopend en toen verzonden zonder er iets in te doen.
Nu heb ik even voor je getest en als ik in de geopende map wat schrijft dan kan ik hem ook mailen zonder eerst te saven.

Verder kan ik je hier niet mee helpen, ik wist nog niet eens dat dit kon en zo leer je nog wat.
In word heb ik het ook geprobeerd maar daar geeft hij een fout melding.

Ik wens je veel succes,
Mvg. Wim

Laatst bewerkt:
Hallo Edith123,

Leuk dat het nu wel werkt.
Ik had gewoon een file geopend en toen verzonden zonder er iets in te doen.
Nu heb ik even voor je getest en als ik in de geopende map wat schrijft dan kan ik hem ook mailen zonder eerst te saven.

Verder kan ik je hier niet mee helpen, ik wist nog niet eens dat dit kon en zo leer je nog wat.
In word heb ik het ook geprobeerd maar daar geeft hij een fout melding.

Ik wens je veel succes,
Mvg. Wim

In word geeft hij idd een foutmelding, voor het andere "probleem"ga ik nog wel even verder spitten.

Nogmaals bedankt :thumb:

Groetjes Edith :D

Edith123,

Graag gedaan en zo zie je maar je kunt van alkaar nog een hoop leren.

Groetjes Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan