Mailen uit Acces niet ALTIJD goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Beste deskundigen,

Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen :

Ik maak gebruik van Access om bepaalde zaken naar collega's te mailen.
Hiervoor maak ik gebruik van de actie DoCmd.sendObject

Nu is het zo dat bij één van mijn collega's in het ene geval de bijlage (Worddocument) niet wordt ontvangen en in een ander geval wordt deze bijlage wel ontvangen.
Alle andere collega's ontvangen deze bijlage in beide gevallen ALTIJD wel.

Onderstaand de code waarmee het "mis gaat" alleen bij collega1

DoCmd.Save acForm, "Formulier Actie Toevoegen"
DoCmd.Close acForm, "Formulier Actie Toevoegen"
DoCmd.SendObject _
acSendReport, _
"Rapport mail Actie nieuw", _
acFormatRTF, _
"collega1@bedrijf.nl; collega2@bedrijf.nl; collega3@bedrijf.nl; collega4@bedrijf.nl", _
, _
, _
"Dit is een testmail !!!!!!!", _
"Zie Worddocument", _

Onderstaand de code waarbij het wel goed gaat !

DoCmd.SendObject _
acSendReport, _
"Rapport mail Actie Gereed", _
acFormatRTF, _
"collega1@bedrijf.nl; collega2@bedrijf.nl; collega3@bedrijf.nl", _
, _
, _
"Gereedmelding Actie ", _
"Zie Worddocument.", _

Ik kan zelf niks ontdekken waarom het in het ene geval wel goed gaat en in het andere niet maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt voor de genomen moeite !

Gerard.

Geef me B*K ook maar een douw, maar kan het misschien zo zijn dat collega1 meer mail krijgt dan de rest en gewoon een te volle mailbox heeft waardoor de automatische mail bij hem/haar wordt terug gekaatst?

Eppo

Dank voor je reactie ...

Daaraan had ik ook gedacht als het in beide gevallen mis zou gaan ... Het is echter zo dat de ene keer de bijlage wel meekomt en de andere keer niet

Gaat het bij de code waar het mis gaat altijd mis, of gaat het ook wel eens goed?

Mailen via code en bijlage die niet altijd aankomt

Beste Bartuls,

Ik heb in mijn vraag dacht ik heel duidelijk aangegeven dat het in het ene geval wel altijd goed gaat en in het andere geval nooit goed gaat terwijl de gebruikte code gelijk is ...
Dat is ook het vreemde aan de zaak ...

wordt de bijlage niet door outlook geblokeerd omdat het als onvelig wordt gezien?

het lijkt mij bijna onmogelijk dat deze code de ene keer wel werkt en de andere keer niet, omdat het toch redelijk eenvoudig is...ik zou het bij die ene colelga zoeken

zoek bij google op redemption.dll. Dat werkt veel beter, en omzeil je ook de beveiligingsupdate van sp2.

Frontier,

Bedankt voor je antwoord. Ik kwam door te zoeken op GOOGLE op sites waar je je ook hebt opgeworpen dit probleem op te lossen. Ik zie het voordeel wel in van je oplossing maar vrees ook de nadelen ... de deur die open wordt gezet middels deze actie ...

Ik wil het toch blijven zoeken voorlopig in iets anders juist omdat het in het ene geval juist wel altijd werkt en in het andere geval nooit werkt terwijl het allebei uit dezelfde database oftwel Access programma komt. De code zit alleen onder een andere knop, de aansturing en bijlage (Wordbestand) zijn altijd hetzelfde ... Dat blijf ik vreemd vinden

Gerard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan