• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailen vanuit draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nando64

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een draaitabel met per medewerker zijn gewerkte dagen per maand. Dit overzicht wil ik vanuit de draaitabel mailen naar iedere individuele medewerker. Mijn vraag is dan ook of dat überhaupt mogelijk is. Als bijlage heb ik een voorbeeld van de draaitabel met het overzicht van 2 medewerkers met fictieve namen (in werkelijkheid zijn het er meer). De gegevens in de draaitabel zijn een export vanuit een urenadministratiesysteem. Vanuit dat systeem is het niet mogelijk om te mailen, vandaar mijn vraag of het via de draaitabel kan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, desnoods met behulp van VBA code.

Bijlagen

Je hebt emailadressen nodig. Daarbij lijkt het mij handiger om een samenvattend opzetje met formules te maken ipv een draaitabel.
Daarna een loop door het opzetje, inclusief email adressen.

Laatst bewerkt:
@JVeer,

Ik weet dat ik e-mailadressen nodig heb. Ik kan de query van de import aan laten passen. Ik wil dan graag weten of het versturen per medewerker mogelijk is via een enkele opdracht. Zoiets als Mailmerge met Word.

@VenA

Het oorspronkelijke bestand is een draaitafel die ik om privacy gevoelige redenen niet kan toevoegen. Vandaar dat ik het overzicht van 2 medewerkers heb gekopieerd naar een normaal Excel bestand. Het dient puur als voorbeeld.

Ik hoop alleen dat via VBA een mogelijkheid bestaat om het per medewerker te versturen.

Beste VenA,

Het is vrij lastig om de draaitabel te anonimiseren omdat ik niet bij de brongegevens kan. De link die je meestuurde begrijp ik wel, alleen in dat voorbeeld wordt naar iedere medewerker hetzelfde overzicht gestuurd ("SandyH_Chart.png"). Ik wil juist voor iedere medewerker een apart overzicht. Volgens mij exact hetzelfde wat SandyH ook wil. Ik begrijp alleen niet waar en wanneer de macro's worden geactiveerd in het bestand van SandyH. Ik hoop dat je mij hierbij kan helpen.

Het gaat toch om het principe hoe je een draaitabel kan doorlopen en de gegevens kan mailen? Alles wat je voor nodig is staat in dat bestand. Dus het stukje van de grafiek moet je weglaten en het bereik van de gefilterde draaitabel in de mail zetten. Als je niet weet hoe je dat voor elkaar moet krijgen dan moet je een representatief bestand plaatsen.

Bijgaand een opzetje. Even aanpassen naar eigen smaak.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan