Hoi,
Ik heb een excel bestand met een button erin.
Die button zorgt ervoor dat het bestand opgestuurd kan worden. Dit werkt allemaal perfect.
Nu wil ik allen per mail het onderwerp wijzigen. De "waarde/text" van dit onderwerp moet afhankelijk zijn van de waarde in een cel in excel.
Ik heb een formulier, 1 van de eerste dingen die je in moet vullen is een bedrijfsnaam en referentie. Deze 2 gegevens(2 aparte velden) moeten vermeld worden in het onderwerp van de Email. En als het mogelijk is, moet ook de bestand naam deze naam hebben. Dit is de code die ik nu gebruik om een bestand te sturen.
Hopenlijk snappen jullie een beetje wat ik wil.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb een excel bestand met een button erin.
Die button zorgt ervoor dat het bestand opgestuurd kan worden. Dit werkt allemaal perfect.
Nu wil ik allen per mail het onderwerp wijzigen. De "waarde/text" van dit onderwerp moet afhankelijk zijn van de waarde in een cel in excel.
Ik heb een formulier, 1 van de eerste dingen die je in moet vullen is een bedrijfsnaam en referentie. Deze 2 gegevens(2 aparte velden) moeten vermeld worden in het onderwerp van de Email. En als het mogelijk is, moet ook de bestand naam deze naam hebben. Dit is de code die ik nu gebruik om een bestand te sturen.
Code:
Sub eMailActiveDocument()
Dim OL As Object
Dim EmailItem As Object
Dim Doc As Document
Application.ScreenUpdating = False
Set OL = CreateObject("Outlook.Application")
Set EmailItem = OL.CreateItem(olMailItem)
Set Doc = ActiveDocument
With EmailItem
.Subject = "Kennis voor MS SharePoint"
.Body = "Hoi Piet," & vbCrLf & _
"" & vbCrLf & _
"Hierbij nieuwe informatie"
.To = "ofice_mattie@test.Com"
.Importance = olImportanceNormal 'Or olImprotanceHigh Or olImprotanceLow
Doc.Save
.Attachments.Add Doc.FullName
.Send
End With
Application.ScreenUpdating = True
Set Doc = Nothing
Set OL = Nothing
Set EmailItem = Nothing
MsgBox "Thanx! het formulier is verzonden"
End Sub
Hopenlijk snappen jullie een beetje wat ik wil.
Alvast bedankt voor de hulp!