• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mailen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hi,

Stel:
In A1 t/m A100 staan mailadressen. Deze mensen wil ik allemaal vanuit excel de worksheet mailen waarin de mailadressen staan. (er staat dus meer in dan alleen de mailadressen) Is hier een oplossing voor? Dus een mooie verzendknop.

Nu is control C control V naar outlook geen optie, omdat ik vaak op klantlokatie alleen mijn webmail heb en geen gebruik kan/wil maken van het mailadres van de klant.

Ik hoor het graag.

Groeten Marco

Code:
Sub verzend()
    With ThisWorkbook
        .HasRoutingSlip = True
        With .RoutingSlip
            .Recipients = [Blad1!A1:A100]
            .ReturnWhenDone = False
            .TrackStatus = False
            .Subject = "Toezending adressenlijst"
            .Message = "Hierbij ontvangt u de meest recente adressenlijst."
            .Delivery = xlAllAtOnce
        End With
        .Route
    End With
End Sub

Hi snb,

Werkt op zich prima, maar hij gebruik helaas de outlook client.

En dat is nu juist niet helemaal de bedoeling.

Groeten Marco

Hi snb,

Werkt op zich prima, maar hij gebruik helaas de outlook client.

En dat is nu juist niet helemaal de bedoeling.

Groeten Marco

Dan moet je bij je windows instellingen aan geven, dat standaard emial programma iets anders moet zijn dan wordt outlook client nietmeer gebruikt.

Ik heb nu niet voldoende recht op precies na te kijken maar het zal bij Internet Explorer Menu Extra (als je het niet ziet drukt linker ALT toets in.) dan naar optie. Daar zal iets moet bij staan van standaard programmas.

Volgens mij kan je webmail niet als standaard instellen en zal je dan ook een macro moeten maken die jouw webmail opent, als dat al kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan