mailen vanuit word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Is het mogelijk te mailen vanuit Word als Thunderbird je standaard e-mailprogramma is, en niet Outlook (en in Outlook ook geen accounts zijn aangemaakt)?

Dan staat het wel aangegeven in Word. Maar ik denk het niet want ze hebben naast Word ook Outlook gemaakt dus dan verdienen ze er natuurlijk niks aan...:thumb:

Misschien is er wel een extern programma aan te koppelen, maar je kan toch ook gewoon de hele zooi kopiëren.?

Dan staat het wel aangegeven in Word. Maar ik denk het niet want ze hebben naast Word ook Outlook gemaakt dus dan verdienen ze er natuurlijk niks aan...:thumb:

Misschien is er wel een extern programma aan te koppelen, maar je kan toch ook gewoon de hele zooi kopiëren.?

Als je op het e-mail account klik open hij een boven in je document een Outlook bericht, dus dit werkt alleen als je Outlook of Outlook Express bezit. :(

zoek eens naar code op het net waar deze regel in staat:
Set objMessage = CreateObject("CDO.Message")

Het CDO object is namelijk een laag die nog onder de MAPI schil ligt en is volgensmij ook zonder outlook (express) aanwezig.

Het e-mailen moet wel degelijk door het besturingsysteem worden ondersteunt, ongeacht of er office op staat of niet (Outlook express <> Office)

Zoek eens op CDO en VB of CDO en VBA op google of zo dan vind je hopen voorbeelden.

Dit gaat me boven de pet.
Wat ik wil is vanuit Word een e-mail samenvoegen met een gegevensbestand en zo ieder persoonlijk een bericht sturen. Dat lukt alleen als ik Outlook als standaard e-mailprogramma gebruik en daar dus ook een account heb ingesteld. Ik geef de voorkeur aan Thunderbird en vroeg me dus af of dat daarmee ook kan. Voor de keren dat ik bovenstaande rondzendbrief ga gebruiken, moet ik maar even Outlook uit de kast halen en tot standaard e-mailprogramma bombarderen. Maar daarna weer gauw terug naar Thunderbird!
Eigenlijk heb ik me er al een beetje mee verzoend dat het zo moet. Mocht iemand een simpele voor mij ook begrijpelijke oplossing weten, dan hou ik me alsnog aanbevolen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan