mailform 50/50 laten verdelen over 2 adressen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om een mailform precies te kunnen verdelen over 2 email adressen, met altijd een cc naar een vast adres?

Dus stel dat je formulier 12 x wordt ingevuld, dat dan email1@email.nl er 6 krijgt, en email2@email.com ook 6 , en vastemail@email.com alle 12 als CC?

Ik ben aan het stoeien geweest met rand, maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

Als je em om en om wilt verdelen moet je ergens bijhouden waar de laatste mail heenging en bij de volgende send het andere adres gebruiken.

Door bijvoorbeeld het getal 0 of 1 in een text bestand te plaatsen op je server en je script te laten kijken wat het getal is, naar het juiste adres te laten sturen, en daarna de inhoud van de file te wijzigen naar het andere getal.

(Uitgaande van geen super druk bezette server ;) Je kunt consistentie problemen krijgen bij meerdere mails per seconde maar ik verwacht niet dat je dat gaat halen)

Geen probleem, mits je wat data laat vastleggen in een bestand of database. Als je dat doet is het een kwestie van tellen en het gewenste mailadres daar vanaf laten hangen.

10:18 vs 10:18 /spuit 11

Door bijvoorbeeld het getal 0 of 1 in een text bestand te plaatsen op je server en je script te laten kijken wat het getal is, naar het juiste adres te laten sturen, en daarna de inhoud van de file te wijzigen naar het andere getal.
Hoe zet ik dat dan in werking, moet ik dan een soort van counter op het form zetten?

Geen probleem, mits je wat data laat vastleggen in een bestand of database. Als je dat doet is het een kwestie van tellen en het gewenste mailadres daar vanaf laten hangen.

Ik leg wel data vast via dit formulier.Hij schrijft de waardes zo als ze in de mail komen ok naar de database, hetzij met iets meer opmaak.

Als je het naar de database schrijft zou ik daar een extra tabel aanmaken met 1 veld erin, en daarin 0 of 1 bijhouden. Je hoeft het niet in de form op te slaan, maar je moet het in het PHP script zetten dat de mail verstuurt.

Dat is, in dit geval, niet eens nodig: als je een select query uitvoert en daarvan met mysql_num_rows() het aantal rijen opvraagt, kun je vervolgens kijken of het een even/oneven getal is.
PHP:
if ($aantal%2==0) {
	$cc = "adres_een";
} else {
	$cc = "adres_twee";
}

Sorry voor mijn wat late reactie, was even druk met andere dingen..
Ik heb een beetje van jullie beiden gebruikt, en het werkt nu perfect.:thumb:
Dank voor de heldere uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan