mailform gegevens check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djeb2000

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Hi all,

Meer vraag dan aanbod hierzo,..zo ook van mijn kant:confused:
Helaas ben ik te lui om me te verdiepen in programmeertaal zoals php, cgi etc. Ik design en ontwerp hoofdzakelijk, maar zet alles in elkaar met dreamweaver of Frontpage.

Formulieren maken geen enkel probleem, netjes ontvangen per e-mail ook niet. Mijn vraag is hoe ik een bevestigingspagina / gegevens check kan invoeren. Frontpage heeft een standaard pagina beschikbaar, maar deze kan je nergens terug vinden zodat je deze zelf kan aanpassen (fonts, kleur, etc)

Ook zoek ik een oplossing voor een gegevens check,..voorbeeld : Jullie vullen een formulier in op mijn site http://www.djeb2000.com , vervolgens wil ik mijn gasten de service bieden om eerst hun gegevens te checken voordat ze deze daadwerkelijk versturen. Hier bij hoort dan ook een validatie voor juist ingevoerde mail adressen (@ vergeten, mailadres bestaat niet, iets in die zin).

Indien iemand mijn vraag begrijpt:8-0: dan wacht ik jullie reactie af.

have fun on the net :thumb:

jay.

Hi Jay,

Ik hoop dat je niet te lui bent om je een beetje in html te verdiepen, zoiets als frontpage dus. (cynisch)
Ik heb het zelf opgelost door voor het versturen een scriptje los te laten op de gegevens en te controleren OF ER IETS ingevuld is. In dit geval is een "a" in elk veld voldoende. Er zijn ook scripts die controleren of een postcode uit 4 cijfers en 2 letters bestaat en of een email-adres een apenstaartje bevat en zelfs scripts die gelijk het foute gedeelte highlighten.

Over het controleren:
De bezoeker kan voor het verzenden doorlezen wat hij/zij ingevuld heeft.
Zelf bied ik de mogelijkheid tussen "print het formulier" of "bevestigen en verzenden".
Moet voldoende zijn.

Nog vragen of wil je een script of een voorbeeld, laat het weten.

Grtz,
Eric

Laatst bewerkt:
tnx anyway

Geplaatst door eric2001
Hi Jay,

Ik hoop dat je niet te lui bent om je een beetje in html te verdiepen, zoiets als frontpage dus. (cynisch)
Ik heb het zelf opgelost door voor het versturen een scriptje los te laten op de gegevens en te controleren OF ER IETS ingevuld is. In dit geval is een "a" in elk veld voldoende. Er zijn ook scripts die controleren of een postcode uit 4 cijfers en 2 letters bestaat en of een email-adres een apenstaartje bevat en zelfs scripts die gelijk het foute gedeelte highlighten.

Over het controleren:
De bezoeker kan voor het verzenden doorlezen wat hij/zij ingevuld heeft.
Zelf bied ik de mogelijkheid tussen "print het formulier" of "bevestigen en verzenden".
Moet voldoende zijn.

Nog vragen of wil je een script of een voorbeeld, laat het weten.

Grtz,
Eric

He Eric,

Tnx voor je hulp, maar dat wist ik al allemaal. validatie velden zijn geen probleem, ik weet het zelfs op te slaan, maar een bevestigingspagina (interactieve verzend pagina met hun gegevens, zoiets van ; Dag eric, Bij deze is uw aanvraag correct verzonden,..bla bla bla !) die ik zelf aan kan passen,..DAT is wat ik moet weten. Ik ben niet echt lui hoor, ik zit continue achter de pc en dan nog gewoon werk er bij, maar soms word het TE veel en dan zoek ik wat hulp:confused:

Ga wel ff speuren:thumb:

Greetz

Volgens mij heb ik dat in het script opgelost met:
document.location.href="re-mailform.html";
re-mailform moet natuurlijk verwijzen naar je eigen return.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan