Beste mensen,
ik heb het volgende probleem.
Ik heb een mailform wat ik altijd toepas bij websites, alleen nu is me opgevallen dat er (in outlook) in de headers (bovenin) het volgende verschijnt wanneer het formulier via de website wordt verstuurd:
usernameserver@web01.domein.nl on behalf of Jan Jansen [email@domein.nl]
Dit wil ik dus niet. Ik wil dat er alleen maar Jan Jansen [email@domein.nl] wordt getoond, zonder die servernaam en die 'on behalf of' melding (in het NL namens, volgens mij). Volgens mij heeft het iets te maken met sendmail, een instelling op de server.
Ik weet alleen wat ik allemaal moet aanpassen.
Dit zijn in ieder geval de headers in mijn php mailformulier die ik gebruik om de mails te versturen:
Ik heb van de server admin de tip meegekregen om een php.ini bestand op de server te plaatsen, met de volgende code erin: sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -f email@domein.nl
Dit heb ik gedaan, maar werkte dus niet.
Heeft er iemand een oplossing voor mij???
ik heb het volgende probleem.
Ik heb een mailform wat ik altijd toepas bij websites, alleen nu is me opgevallen dat er (in outlook) in de headers (bovenin) het volgende verschijnt wanneer het formulier via de website wordt verstuurd:
usernameserver@web01.domein.nl on behalf of Jan Jansen [email@domein.nl]
Dit wil ik dus niet. Ik wil dat er alleen maar Jan Jansen [email@domein.nl] wordt getoond, zonder die servernaam en die 'on behalf of' melding (in het NL namens, volgens mij). Volgens mij heeft het iets te maken met sendmail, een instelling op de server.
Ik weet alleen wat ik allemaal moet aanpassen.
Dit zijn in ieder geval de headers in mijn php mailformulier die ik gebruik om de mails te versturen:
PHP:
$header_naar_ontvanger= "From: ".$naam."<".$email.">\n";
$header_naar_ontvanger.= "Return-Path: <".$email.">\n";
$header_naar_ontvanger.= "Sender: ".$naam."<".$email.">\n";
$header_naar_ontvanger.= "Reply-To: ".$naam."<".$email.">\n";
$header_naar_ontvanger.= "MIME-Version: 1.0\n";
$header_naar_ontvanger.= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $header_naar_ontvanger.= "X-Priority: 3\n";
$header_naar_ontvanger.= "X-Mailer: PHP/".phpversion();
mail($email,$onderwerp,$bericht,$header_naar_ontvanger);
Ik heb van de server admin de tip meegekregen om een php.ini bestand op de server te plaatsen, met de volgende code erin: sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -f email@domein.nl
Dit heb ik gedaan, maar werkte dus niet.
Heeft er iemand een oplossing voor mij???