mailform script fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door lefty999
oke nu back on topic ;)
Ik dacht, dat je ook boos op mij zou worden. Gelukkig is dat niet zo, daar ben ik zeer blij om lefty999. Want ik stoor de gang van zaken aleen maar op deze manier. Goed lefty999, back on-topic again and thanks!

Groetjes,

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90

Ik dacht, dat je ook boos op mij zou worden. Gelukkig is dat niet zo, daar ben ik zeer blij om lefty999. Want ik stoor de gang van zaken aleen maar op deze manier. Goed lefty999, back on-topic again and thanks!

Groetjes,

Dennis.
ik ben niet boos ;) ik wil alleen dit scriptje af zien geraken zodat ik de site af heb ;)
mischien dat iemand anders een php scriptje heeft waarbij deze functie's in zitten? en die mischien kunnen posten ;het is gewoon de bedoeling dat men de webmaster of de persoon van de site kunnen contacteren dus.Maar nee dennis ben niet boos ;)
friends ;)
 
Geplaatst door lefty999

ik ben niet boos ;) ik wil alleen dit scriptje af zien geraken zodat ik de site af heb ;)
mischien dat iemand anders een php scriptje heeft waarbij deze functie's in zitten? en die mischien kunnen posten ;het is gewoon de bedoeling dat men de webmaster of de persoon van de site kunnen contacteren dus.
Maar je zou eerst een antwoord moeten geven, dat JPeetje eerder aan je vroeg v.w.b. de gegenereerde foutmelding door de serer tijdens het runnen van je script aldaar.
Geplaatst door lefty999
Maar nee dennis ben niet boos ;)
friends ;)
Oké.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90

Maar je zou eerst een antwoord moeten geven, dat JPeetje eerder aan je vroeg v.w.b. de gegenereerde foutmelding door de serer tijdens het runnen van je script aldaar.

Oké.

Dennis.
zoals ik al zij kan ik mijn script niet onlione zetten want de persoon die de server heeft heb ik nog niet gezien
 
Heb ff online naar je html code bekeken:
(hier een exacte copie)

Code:
      <td align="center" colspan="2"> <br> <input type="submit" value="Verstuur" name="submit">
        &nbsp;
        <input type="reset" value="Wissen" name="reset">
        <br>
        <br> </td>

Je hebt er 2 soorten Input gebruikt, namelijk één v.h. type "Submit" en één v.h. type "Reset".

Je kunt er één v.d. 2 gebruiken, en niet beide. Dat is ook niet nodig.

Stel je wilt dat ene v.h. type "Reset" gebruiken (dit type is op dit moment ook actief op je site), dan moet het er als volgt uitzien:

<input type="reset" value="Wissen" name="verwerken">

Je had eerst bij name "reset" gegeven, en ik heb dit naar "verwerken" veranderd. Dat "verwerken" wordt bij het uiteindelijk aangeroepen php-script weer met de statement if ondervangen. Zoals ik dat eerder ook al zei met if submit enz..

Maar, sorry left999, misschien weet JPeetje een veel effectiere manier om hetzelfde doel te kunnen bereiken. Ik heb het erg druk op dit moment. Als ik meer tijd (misschien morgen) zal ik jouw scriptje wel afmaken. Ik zal het ook gaan testen.

Dennis.
 
Ik ben bang voor: "Belofte maakt schulden". En geloof mij dat maar. Ik wil je geen valse hoop geven. Ik zeg het echt weer ten overvloede nu: Heb zo weinig tijd lefty999, ik moet zo alweer naar een kennis. Ik doe mijn best, maar anders schiet JPeetje je wel te hulp. Hij heeft zoveel mensen al geholpen, dus deze vraag van jou is voor hem een koud kunstje.

Groetkes,

Dennis.

ps. Ga nu weg, en ga straks ook vroeg naar bed.
 
Geplaatst door DENNIS90
Dat over die voorwaarde If...enz. heb je gewoon gelijk. Ik vind trouwens heel leuk om te zien hoe je je script zo gestructureerd schrijft, petje af!
Het is niet eens mijn eigen script, die schrijf ik namelijk nog netter :eek:;). Maar thanx :p.
Zelf ben ik niet zo vaak met php bezig dan jij, dus in die zin heb je veel meer verstand dan mij. Beschouw dit, wederom, aub als een compliment van mij.
Thanx again ;).

[ontopic]
Ondertussen nog steeds de error nog niet gekregen ;) ...
Als voor je voorstel om een nieuw script te schrijven, als ik eerlijk moet zijn, dan zal dat waarschijnlijk wel zo makkelijk zijn ipv te prutsen met een script dat eiglijk nogal brak is :).
Als je even het formulier als bijlage wil toevoegen in je volgende post, en erbij wil vermelden welke velden verplicht zijn enzo, dan kan ik vast wel wat in elkaar flansen :).
 
Geplaatst door JPeetje
Het is niet eens mijn eigen script, die schrijf ik namelijk nog netter :eek:;). Maar thanx :p.
Thanx again ;).

[ontopic]
Ondertussen nog steeds de error nog niet gekregen ;) ...
Als voor je voorstel om een nieuw script te schrijven, als ik eerlijk moet zijn, dan zal dat waarschijnlijk wel zo makkelijk zijn ipv te prutsen met een script dat eiglijk nogal brak is :).
Als je even het formulier als bijlage wil toevoegen in je volgende post, en erbij wil vermelden welke velden verplicht zijn enzo, dan kan ik vast wel wat in elkaar flansen :).
zoals dus op de link te zien is zo zou het er uit moeten zien van kleur en de velden die nodig zijn zijn degene die daar ook staan dus,naam, voornaam ,e-mail,onderwerp , en een invulkader allemaal verplicht ;)

alvast bedankt ;)
 
Lefty999,

Kijk maar hier of je het ook zo bedoeld hebt. Alleen worden dan de gegevens naar mijn eigen e-mail adres verstuurd. Op deze manier kun je het dus niet controleren of alles wel goed werkt, tenzij je je e-mail adres prijs wilt geven door in één van die velden te vermelden en het hierna te versturen. Vervolgens pas ik het php scriptje aan door je e-mail adres daar in te voeren, zodat de volgende keer de inhoud van dat formulier naar je eigen e-mail adres wordt verstuurd.
Ik laat dat scriptje niet al te lang staan, want binnen een mum van tijd kan mijn mail-box misschien wel vol raken. (Er zijn misschien mensen, die het zo leuk vinden om dat te doen)

Met nadruk wil ik je erop wijzen, dat je je e-mail adres zeker niet moet prijs geven als je dat ook echt niet wilt.

De code is vrij kort, dit bewijst te meer de kracht van php. Natuurlijk is het scriptje niet erg professioneel (om ervoor te schamen) geschreven. Daarom geef ik het ook niet graag vrij. Maar eigenlijk gaat het om een scriptje dat ik hier ergens ooit heb geplaatst.

Het formulier staat op de site van Lycos, dat impliceert wel dat je met al die banners te maken zult krijgen. Lastig dus en de misvorming van het formulier op z'n minst.

ps. Als ik misschien straks het scriptje & en het index.html bestand moet modificeren i.v.m. je e-mail adres, dan laat ik een "Under construction" melding verschijnen, om inkijk in die directoty te vermijden. (niets bijzonders hoor verder)

Dennis.
 
Geplaatst door JPeetje
Het is niet eens mijn eigen script, die schrijf ik namelijk nog netter :eek:;). Maar thanx :p.
Thanx again ;).
I know. Daar raak ik vaak verliefd op (ha ha ha). Ik vind best schattig al die mooie icoontjes. Het wordt tijd, dat ik dat maar eens ook moet doen. Weet alleen niet hoe.

Dennis.
 
Try this:
PHP:
<?
if((isset($_POST["Naam"]) == TRUE) AND (isset($_POST["Voornaam"]) == TRUE) AND (isset($_POST["Telefoonnummer"]) == TRUE) AND (isset($_POST["Email"]) == TRUE) AND (isset($_POST["Onderwerp"]) == TRUE) AND (isset($_POST["Vragen"]) == TRUE))
{
$naam = htmlspecialchars($_POST["Naam"]);
$voornaam = htmlspecialchars($_POST["Voornaam"]);
$telefoonnummer = htmlspecialchars($_POST["Telefoonnummer"]);
$email = htmlspecialchars($_POST["Email"]);
$onderwerp = htmlspecialchars($_POST["Onderwerp"]);
$vragen = htmlspecialchars($_POST["Vragen"]); // geen nl2br(). in emails wordt geen <br> gebruikt
$error = "";
  if(strlen($naam) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen naam ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($voornaam) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen voornaam ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($telefoonnummer) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen telefoonnummer ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($email) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen emailadres ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($onderwerp) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen onderwerp ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($vragen) < 1)
  {
  $error .= "Je hebt geen vraag of opmerking ingevuld<br>\n";
  }

  if(strlen($error) > 0)
  {
  echo "De volgende foutmeldingen zijn opgetreden:<br><br>\n\n";
  echo $error;
  echo "<br>\nGa terug en vul alle velden in";
  }
  else
  {
  $ontvanger = "jouw@email.adres";

  // inhoud
  $datum = date("d-m-Y");
  $tijd = date("H:i");
  $inhoud = ("Op " . $datum . " om " . $tijd . " heeft iemand het formulier ingevuld, met de volgende waarden:\n\n");
  $inhoud .= "Naam: " . $naam . "\n";
  $inhoud .= "Voornaam: " . $voornaam . "\n";
  $inhoud .= "Telefoonnummer: " . $telefoonnummer . "\n";
  $inhoud .= "E-mail adres: " . $email . "\n";
  $inhoud .= ("Vraag / opmerking:\n\n" . $vragen)

  mail($ontvanger,$onderwerp,$inhoud) or die("Kon email niet verzenden");
  }
}
else
{
echo "Hou je aan het formulier !";
}
?>
Hopen dat hij in 1 keer werkt, hij's niet getest...
Ik heb hier btw geen stricte controle op telefoonnummer en email-adres gedaan enzo, leek me niet echt nodig :).

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Lefty999,

Je mag me best ff laten weten, dat je je e-mail adres naar mij hebt verstuurd. Ik wil van jou natuurlijk even een bevestiging krijgen. Reageer je dan ff? Alvast bedankt.

Groetjes,

Dennis.

ps. Ik was even weg, vandaar dat ik het pas nu gereageerd heb.
 
Ik ben er even niet. Heb het php scriptje maar aangepast naar jouw e-mail adres. Je ziet dan bij "Afzender:" natuurlijk mijn eigen e-mail adres.

Ik hoor het nog wel van jou, wanneer het php scriptje weer naar mijn eigen e-mail adres teruggezet moet worden.

Tot morgen anders,

Dennis.
 
Lefty999,

Aangezien ik van jou niets meer verneem, heb ik het php scriptje weer naar de oude status gewijzigd. Dit betekent dat in het scriptje mijn eigen e-mail adres weer staat.

Ik hoor het nog wel van jou of je het scriptje wel kan gebruiken, dan plaats ik het hier. Ik zal dan wat in Lycos staat verwijderen, het was er alleen maar voor bedoeld om even te kijken of je het ook zo bedoeld hebt met een php-formmail voor je site.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Lefty999,

Aangezien ik van jou niets meer verneem, heb ik het php scriptje weer naar de oude status gewijzigd. Dit betekent dat in het scriptje mijn eigen e-mail adres weer staat.

Ik hoor het nog wel van jou of je het scriptje wel kan gebruiken, dan plaats ik het hier. Ik zal dan wat in Lycos staat verwijderen, het was er alleen maar voor bedoeld om even te kijken of je het ook zo bedoeld hebt met een php-formmail voor je site.

Dennis.
ja zo was de bedoeling maar heb geen tijd gehad om te reageren omdat mijn pc niet meer wou opstarten wat na een formatje verholpen is ;)
 
Geplaatst door lefty999
ja zo was de bedoeling maar heb geen tijd
gehad om te reageren omdat mijn pc niet meer
wou opstarten wat na een formatje verholpen
is ;)
O jee, dat was natuurlijk niet zo leuk. Maar, al met al doet
je pc het nu weer als vanouds, gelukkig maar.

Eerder zei ik je al, dat het scriptje verder niet zo
professioneel geschreven is en dat het verder nog
kan worden vervolmaakt. Het ondervangen van
eventuele ontstane omgevingsfouten ontbreken.
Ik zie in je eigen script, dat wanneer er in een bepaald
veld niets wordt ingevuld, de gebruiker hierop ,op dat
ene speciefieke veld, wordt geattendeerd, zo hoort het
ook. Ik heb in mijn script niet als zodanig gespecificeerd
op elk veld, omdat ik alleen de kern v.h. programma,
voor wat het eigenlijk dient te zijn,heb willen
beschrijven.


Hieronder het index.html bestand:
(Copieer het in Kladblok, en save het als index.html)

Code:
<html>
<head>
  <title>::Lefty999::</title>
<body bgcolor="#6666CC">
</head>
<center>
  <h2>:: CONTACT</h2>
  <p>&nbsp;</p>
</center>
<form method="post" action="dennis2.php">
  <table align="center">
    <tr> 
      <td valign="top"> *Naam: </td>
      <td align="right"> <input type="text" Name="Naam" size="25"> </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td valign="top"> *Voornaam: </td>
      <td align="right"> <input type="text" Name="Voornaam" size="25">
        <br>
        <br> </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td valign="top"> *Telefoonnummer: </td>
      <td align="right"> <input type="text" Name="Telefoonnummer" size="25"> </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td valign="top"> *Email: </td>
      <td align="right"> <input type="text" Name="Email" size="25">
        <br>
        <br> </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td colspan="2" valign="top"> *Onderwerp: </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td colspan="2" align="right"> <input type="text" Name="Onderwerp" size="59"> 
      </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td colspan="2"> <br>
        *Vragen of opmerkingen: <br> <textarea Name="Vragen" rows="15" cols="50">
    </textarea> 
        <br>
        <br>
        (* is verplicht in te vullen) </td>
    </tr>
    <tr> 
      <td align="center" colspan="2"> <br> <input type="submit" value="Verstuur" name="submit">
        &nbsp;
        <input type="reset" value="Alle velden Wissen">
        <br>
        <br> </td>
    </tr>
  </table>
</form>
</body>
</html>

Hieronder het dennis2.php bestand:
(Copieer het in Kladblok, en save het als dennis2.php)

PHP:
<?php

if($submit)
  {
     /* Voorloopspaties en naloopspaties weghalen */
     /* ========================================= */
     $Naam            = ltrim ($Naam);
     $Naam            = rtrim ($Naam);
     $Voornaam        = ltrim ($Voornaam);
     $Voornaam        = rtrim ($Voornaam);
     $Telefoonnummer  = ltrim ($Telefoonnummer);
     $Telefoonnummer  = rtrim ($Telefoonnummer);
     $Email           = ltrim ($Email);
     $Email           = rtrim ($Email);
     $Onderwerp       = ltrim ($Onderwerp);
     $Onderwerp       = rtrim ($Onderwerp);
     $Vragen          = ltrim ($Vragen);
     $Vragen          = rtrim ($Vragen);


     if (($Naam != "") and ($Voornaam != "") and ($Telefoonnummer != "") and ($Email != "") and ($Onderwerp != "") and ($Vragen != ""))
        {
           /* E-mail kan nu worden verzonden */
           /* ============================== */ 
           $versturen_naar = "hier je e-mail adres invullen";
           $onderwerp = "Inschrijving";
           $ingevoerde_gegevens = "Naam: \n".$_POST['Naam']. "\n\nVoornaam: \n".$_POST['Voornaam']. "\n\nTelefoonnummer: \n". $_POST['Telefoonnummer']. "\n\nEmai: \n". $_POST['Email']. "\n\nOnderwerp: \n". $_POST['Onderwerp']."\n\nVragen: \n". $_POST['Vragen'];
           mail ($versturen_naar, $onderwerp, $ingevoerde_gegevens); 
           echo "<H1>Bedankt voor het invullen!.</H1>";
              ?>
              <!--PHP even met "?>" onderbreken, om HTML-Codes te gebruiken. ->
              <form>
              <p> 
              </p> 
              <p>
              <!-- Hieronder een link om naar de Home-Page terug te gaan. ->
              <H1><A HREF="hier url van je eigen site invullen">
              Terug naar Home-Page</A></H1>
              </p>
              </form> 
              <?php  /* PHP weer met "<?php"activeren */
        }

     else
        {
           /* Niet alle velden zijn ingevuld! */
           /* ================================*/
              echo "<H1>Alle velden invullen a.u.b.</H1>";
              ?>
                <!--PHP even met "?>" onderbreken, om HTML-Codes te gebruiken. ->
                <form>
                <p> 
                </p> 
                <p>
                <!-- Hieronder een link om naar de Home-Page terug te gaan. ->
                <H1><A HREF="hier url van je eigen site invullen">
                Terug naar Home-Page</A></H1>
                </p>
                </form> 
                <?php  /* PHP weer met "<?php"activeren */
	 }
  }
?>

Je moet in het scriptje nog je eigen e-mail adres
invullen en die url waar de index.html en
dennis2.php bestanden staan.

Groetjes,

Dennis.

ps. Tot morgen ben even weg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan