Mailform verzend alleen naar hotmail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryL

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo,

Ik heb dezelfde mailform in verschillende site's zitten. Deze werken allemaal op 1 tje na
Nu is mijn probleem dat hij bij 1 site alleen maar naar hotmail adressen verstuurd, niet naar de adressen van het bedrijf zelf. Dus als ik het adres van XXX@kreko.nl verander naar XXX@hotmail.com bv dan krijg ik hem wel gewoon binnen.

Ligt dit aan de instellingen van het outlook, of is er gewoon iets mis met de mailserver?

ik hoop dat jullie er meer over weten.

gr, perry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf wáár de binnenkomende mail van @kreko.nl binnenkomt.
Vlgs. nslookup komt mail (in eerste instantie) binnen op:
kreko.nl MX preference = 50, mail exchanger = mail01.wxs.nl
kreko.nl MX preference = 50, mail exchanger = mail02.wxs.nl
mail01.wxs.nl internet address = 213.75.3.134
mail02.wxs.nl internet address = 213.75.3.134

Daarnaast is het zo dat de mailserver van kreko.nl niet dezelfde is als de webserver van kreko.nl:
Name: www.kreko.nl
Address: 213.75.20.33

Succes,

Tijs.

Oke bedankt voor de reacties.
want de website, www.leroux.nu valt onder het bedrijf kreko.
dus die mailtjes moeten eigenlijk op een kreko adres binnen komen. Ik zal het eens na laten vragen.:thumb:

bedankt alvast

Ik heb nog even gebeld naar KPN, maar hun kunden geen mailtjes vinden die tegen worden gehouden of in de ongewenste mail terecht komt, Heeft er iemand nog meer suggesties?

want het werkt nog steeds niet naar interne adressen.

gr,

Altijd even een test doen:
1. Verbind vanaf de pc/server die de mail verzend d.m.v. telnet met de geadresseerde.
Dus stel dat je mail verstuurd naar iemand@microsoft.com, dan eens kijken
a. Wat het MX record (=mailserver) van microsoft is (*)
b. Verbinden op het ip-adres van de mailserver via telnet, op poort 25
c. Proberen een mail te versturen met de afzender die je eigenlijk wilt aangeven, dus systeembeheer@kreko.nl
d. Test ook met die XXXX@hotmail.com
e. Kijk wat je te zien krijgt. Hopelijk geeft dat een hint wat er misgaat nu.

(*): Als je alles via de mailserver van de provider (kpn?) moet versturen, dan natuurlijk met die provider-mailserver die telnet verbinding maken op poort 25.

Zie hier hoe zo'n mailsessie via telnet er uit kan/moet zien.

Succes,

Tijs.

Oke ik snap wat je bedoelt. Maar geldt dit ook voor het versturen van een contactformulier?
want het enige wat ik bij die mailform in stel, is dat hij die mail verstuurd naar XXX@kreko.nl

ik heb die mailform al meerdere malen gebruikt, dus daar zou het niet aan moeten liggen..

Als ik via mijn eigen hotmail adres een mail stuur naar xxx@kreko.nl dan komt deze gewoon aan, wat zou dan het verschil zijn tussen het versturen via hotmail, en via een contactform.?

Ik zal eind van de middag even proberen wat je daarnet vermeldde.. heb het momenteel even druk met andere dingen.,

Gr,
:thumb:

Laatst bewerkt:
[...]Als ik via mijn eigen hotmail adres een mail stuur naar Systeembeheer@kreko.nl dan komt deze gewoon aan, wat zou dan het verschil zijn tussen het versturen via hotmail, en via een contactform.?
[...]

Hotmail heeft zijn eigen servers. De contactform gaat dus via een andere route (=wordt verstuurd vanaf een andere server/pc) dan hotmail.
Vandaar ook dat ik expliciet aangaf dat de telnet test gedaan moet worden vanaf de pc/server die die contactforms verstuurd.

Tijs.

Probleem is opgelost.
vandaag nog een keer op dezelfde manier getest. En nu komen de mailtjes van afgelopen dagen ook gewoon binnen, waarschijnlijk zat er een vertraging in de server.
Toch bedankt :thumb:
Gr, perry

Fijn dat het opgelost is, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan