mailformulier 2 vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ecd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ecd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hallo ik heb met wat spiekwerk hier een mailformulier werkend gekregen. Ik kom nog twee problemen tegen die ik niet kan oplossen.
1. ik wil nadat er op "Verstuur" is gedrukt automatisch een pagina (bedank.htm) laden.
2. Hoewel alles werkt krijg ik na het klikken op verstuur linksonder in de browser (IE) een uitroepteken met fout op pagina. in de dtails staat dan:
regel:8
teken:1
Fout: Object wordt verwacht
Code: 0
URL: url naam
Nogmaals het mailen werkt goed, de info komt aan alleen staat het zo slordig.

de code voor het formulier is:

<HTML>
<HEAD>
<LINK HREF="opm.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
<TITLE></TITLE>
<META NAME="Author" CONTENT="xxx">
</HEAD>
<BODY>
<FORM name=email onsubmit="return mailMe( this.form )" action=mailto:xxx@xxx.nl method="post" encType="text/plain">
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=5 border=0>
<TBODY vAlign=top>
<TR>
<TD><STRONG>Naam:</STRONG></TD>
<TD>&nbsp;<INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=43 name="ingevuld door"></TD></TR>
<TR>
<TD><STRONG>woonplaats:</STRONG></TD>
<TD>&nbsp;<INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=25 name=woonplaats></TD></TR>

</TBODY></TABLE><input type="submit" value="Verstuur">
<input type="reset"value="Maak formulier leeg"></b></font>
</FORM></TD>
</body></html>

<FORM name=email onsubmit="return mailMe( this

Antwoord op vraag 2
Spatie tussen on en submit 'on submit' dus

vraag 1, zie code hieronder.Probleem is alleen dat hij een nieuw venster opent in plaats van mainFrame/self opent.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<FORM name=email on submit="return mailMe( this.form )" action=mail@mailprovider.nl method="post" encType="text/plain">
<TBODY vAlign=top>
<TR>
<TD> <INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=43 name="ingevuld door"></TD></TR>
<TR>
<TD> <INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=25 name=woonplaats></TD></TR>

</TBODY></TABLE><input type="submit" onClick="window.open('bedankt.html')" value="Verzend">
</FORM></TD>
</body></html>

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Stanley19
<FORM name=email onsubmit="return mailMe( this

Antwoord op vraag 2
Spatie tussen on en submit 'on submit' dus

Euhmm.. nee

Die onsubmit is een javascript functie die "luistert" naar de submit knop.. als er op die knop geklikt wordt gebeurt er wat er in die onSubmit staat.

In het bovenstaande script wordt een functie mailMe() aangeroepen. Als deze functie niet bestaat kan je de complete onSubmit verwijderen. Als deze functie wel bestaat zit hier een fout in of in de aanroep.

:)

Ok,

Ja, ik kreeg de foutcode niet meer, nadat ik een spatie geplaatst had. Vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag. 'Dus geen fout op regel 8'

Het werkt... bijna...

bedankt voor alle tips, de foutmelding ging weg met de spatie en er komt een nieuw venster met de bedanktmelding. probleem is alleen nog dat deze melding achter het formulier komt te staan en dus niet zichtbaar is. Wie weet hoe ik dat kan oplossen

<form action="welkom.php" method="POST">

komt info mooi in welkom file.

Zomaar een idee hoor, ben nog maar een beginneling.

J:D

Ik weet niet of je je pagina's upload naar je provider? Anders zou het onderstaande moeten werken.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<FORM METHOD="POST" ACTION="/cgi-bin/mailto/~jouwgebruikersnaambijdeprovider/bedank.html?jouwmail@jouwprovider.nl">
<TBODY vAlign=top>
<TR>
<TD> <INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=43 name="ingevuld door"></TD></TR>
<TR>
<TD> <INPUT style="WIDTH: 400px; HEIGHT: 22px" size=25 name=woonplaats></TD></TR>

</TBODY></TABLE><input type="submit" value="Verzend">
</FORM></TD>
</body></html>

Of klik hier als je het niet snapt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan