Coolegino2
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 nov 2011
Goedemiddag,
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een contact pagina op mijn website gezet in html, en het mail script in PHP. Geen probleem, het word gewoon verzonden en ik ontvang ook een mailtje in de mailbox. Echter, de ingevulde tekstvelden worden niet meegezonden, waardoor ik een witte mail te zien krijg. Wat doet ik fout?
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een contact pagina op mijn website gezet in html, en het mail script in PHP. Geen probleem, het word gewoon verzonden en ik ontvang ook een mailtje in de mailbox. Echter, de ingevulde tekstvelden worden niet meegezonden, waardoor ik een witte mail te zien krijg. Wat doet ik fout?
HTML:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Naam</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="http://walibi.herobo.com/vergelijkdebon/formulierverzenden.php">
<ul>
<li>Je voornaam *</li>
<li><input type="text" name="voornaam" /></li>
<li>Je achternaam *</li>
<li><input type="text" name="achternaam" /></li>
<li>Je e-mail adres *</li>
<li><input type="text" name="email" /></li>
<li>Je berichtje *</li>
<li><textarea cols="50" rows="12" name="bericht"></textarea></li>
<li><input type="reset" value="Begin opnieuw" /> <input type="submit" name="versturen" value="Verstuur bericht" /></li>
</ul>
<p>Alle velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.</p>
</form>
</body>
</html>
PHP:
<?php
$naar = 'contact@hiereenemailadres.nl'; // Waar moet het naartoe?
$onderwerp = 'Contact via Website'; // Het onderwerp van het bericht
// Header instellen, zodat nl2br() werkt
$headers = "MIME-version: 1.0\r\n";
$headers .= "content-type: text/html;charset=utf-8\r\n";
if(isset($_POST['versturen'])) // Als het formulier verzonden is door op de verzend knop te klikken
{
$voornaam = trim($_POST['voornaam']); // Alle overbodige spaties uit het voornaam veld verwijderen
$achternaam = trim($_POST['achternaam']); // Alle overbodige spaties uit het achternaam veld verwijderen
$email = trim($_POST['email']); // Alle overbodige spaties uit het email veld verwijderen
$bericht = trim($_POST['bericht']); // Alle overbodige spaties uit het bericht veld verwijderen
$fout = false; // Om te kijken straks of er wat fout is
}
if(empty($email)) // Als het email veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het email veld is verplicht maar is nu niet ingevuld!</p>';
$fout = true;
}
if(!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL)) // Als het email adres niet correct is
{
print '<p>Helaas, het email adres is niet correct!</p>';
$fout = true;
}
if($fout == false) // Als er niks fout is (alles is dus netjes ingevuld)
{
$headers .= 'From: ' . $voornaam . ' ' . $achternaam . '<' . $email . '>'; // Een afzender instellen zodat je kan reageren.
if(mail($naar, $onderwerp, nl2br($bericht), $headers))
{
print '<p>Het bericht is succesvol verzonden!</p>';
}
else
{
print '<p>Helaas, er is wat fout gegaan tijdens het verzenden van het formulier.</p>';
}
}
?>