mailing

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Als ik een bericht verstuur naar meerdere geadreseerden kan ik natuurlijk het veld BCC gebruiken, zodat de ontvangers niet elkaars namen en e-maildressen kunnen zien.
Nadeel hiervan is dat het bericht gericht is aan één van hen, aan een door mij gefingeerd e-mailadres (bv. nieuwsbrief@domein.nl) of de tekst 'Undisclosed recipiants'.

Er zou een programmaatje bestaan dat voor elke geadreseerde een eigen te verzenden bericht genereert, zodat elk e-mail bericht persoonlijk geadresseerd is.
Wie weet welk programma (liefst freeware) ik hiervoor kan gebruiken?

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om een nieuwsbrief aan mensen die zich hiervoor hebben opgegeven, dus geen spam.

Volgens mij is het simpel.
Vul niets in in het vak aan en voeg iedereen toe in het vak BCC

de ontvanger ziet dan dat dit bericht aan hem verzonden is, helaas dan wel in het vak BCC, maar van het fictieve e-mailadres ben je af.

Anders zou je kunnen werken in Word bij AFDRUK SAMENVOEGEN en je mail koppelen aan je adressenbestand.

Dan heb je door jou gewenste oplossing, maar wordt ook elk mailtje apart verstuurd.

Zie trouwens nu dat in Outlook 2003 ook al een ingebouwde functie AFDRUK SAMENVOEGEN zit, je kunt deze vinden onder het menu EXTRA

Als je het vak 'Aan' leeg laat, krijgt de ontvanger een bericht dat gericht is aan 'Undisclosed recipiants' en dat wil ik juist niet.
De ontvanger ziet dan niet dat het bericht aan hem/haar is gestuurd; het vak BCC wordt niet weergegeven want B staat immer voor 'blind'.;)

Met AFDRUK SAMENVOEGEN ben ik niet bekend, maar in een eerste test lijkt het alleen te werken met het adresboek uit Outlook en niet uit Outlook Express. Dat elk mailtje apart wordt verstuurd, vind ik geen probleem.
Kan je hier nog aanvullende info over geven.

Ik beschik (nog) niet over Office 2003 dus applicaties hieruit kan ik nog niet gebruiken.

zoiets

Welke office/outlook heb je dan wel ??

Heb je Hier wat aan ?? :o
Ik ga het eff proberen in 2003 dat ik nu 2 dagen heb :confused:

Suk6 :rolleyes:

Hoi,
Ik werk met Office 2000 en met Outlook Express 6.
Volgens de link die je me stuurde, vereist een dergelijke samenvoeging ook het werken met Outlook.

Citaat:
U kunt het taakvenster Afdruk samenvoegen gebruiken om een e-maildistributie voor een groep te maken.

Opmerking Hiervoor moet u beschikken over een MAPI (MAPI: de interfacespecificatie van Microsoft waarmee verschillende bericht- en werkgroeptoepassingen (zoals e-mail, voice mail en fax) via een enkele client kunnen worden uitgevoerd.)-compatibel e-mailprogramma, zoals Microsoft Outlook.

we komen er op terug

Ik ben er met 2003 ook nog niet uit :confused:

Ik heb 2 dagen 203

Hallo Michel5

Bij mij lukt het verzenden wel maar ik kan er geen bijlage bijvoegen
en dat zou ook wel handig zijn :o

Lukt dat biij jouw wel of ???? :rolleyes:
zit ik nog te pitten :eek: :eek:

Heel leuk.

Zover ik het heb kunnen bekijken heb je gelijk, ik vind het ook niet direct.
Ik wist dit niet, heb wel gedachte hoe dit op te lossen, maar tot na het weekend geen tijd om daar aan te werken.
Hou je wel op de hoogte of ik er uit kom, want wil dit zondermeer zelf ook weten

Mocht je een oplossing eerder hebben laat het me even weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan