mailing

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Een gewone briefmailing maken lukt me wel in Writer. Maar nu wil ik een namenlijst maken gebaseerd op een database. Alle namen moeten dus netjes onder elkaar op het zelfde blad. In MS Word heette dat vroeger catalogus of adreslijst. Je kon het in Word ook manueel oplossen met de code "volgend record" in je document te plaatsen. Dat heb ik in Writer ook uitgeprobeerd maar dat bracht geen oplossing, hij blijft voor iedere naam een nieuw blad nemen. Heeft iemand soms een tip?
Hartelijk dank.

gevonden

Hallo iedereen,
Ik het het toevallig zelf gevonden! Als je je gegevensbron geopend hebt selecteer je eerst je volledige database (of enkel de records die je wenst). Kies dan niet voor de knop Standaardbrief maar wel voor de knop "Gegevens naar tekst". Een wizard helpt je stap voor stap verder.

Hallo iedereen,
Ik het het toevallig zelf gevonden! Als je je gegevensbron geopend hebt selecteer je eerst je volledige database (of enkel de records die je wenst). Kies dan niet voor de knop Standaardbrief maar wel voor de knop "Gegevens naar tekst". Een wizard helpt je stap voor stap verder.

Hallo, jij hebt het probleem gevonden waar ik momenteel nog vast zit :S
Bij mij vraagt hij het niet standaardbrief of gegevens naar tekst. waar kan ik de knoppen vinden? Ik heb 1000 adressen en hij gebruikt 1 blad voor 1 adres.

knoppen verdwenen?

Dag Kevin,
Sorry, ik kan je niet in detail verder helpen. Mijn laptop is zeer recentelijk gestolen en op mijn huidige pc heb ik geen OOo. Zou het kunnen dat jij je knoppenbalken kwijt bent?
Ik heb dat probleem ook gehad in OOo, het is waarschijnlijk een bug. Ik heb er toen dagenlang op gezocht en zo kun je het oplossen:
Sluit OOo volledig af, ook in je systeemvak. Verwijder alles uit je user-map:
c:\documents and settings\jouwgebruikersnaam\application data\openoffice.org2\user
(neem indien nodig eerst een copy van je persoonlijke zaken zoals vb.sjablonen)
Start dan OOo opnieuw op, hierbij zal OOo terug de standaard configuratie gebruiken.
Nu zou je de knoppen wel moeten zien die je in het bericht hierboven vindt. Hopelijk lukt het je hiermee, sorry dat ik je niet gedetailleerder uitleg kan geven.

bedankt :)

Hallo bedankt voor uw uitleg.

Maar ik kan deze oplossing niet toepassen omdat ik een stagair ben op een bedrijf.
Ik heb deze toegang niet tot mijn beschikking. Maar ik vind het raar dat hij 1 adres voor 1 pagine gebruik.

Volgende keer wordt onze oOo upgegrade wij werken nog met de 2.2 is het meschien om dat ik een oudere versie gebruik.
Dat er knoppen ontbreken?

Echt waar bedankt voor uw tijd ^^
Ik ga deze toepassing wel eens proberen bij mijn thuis hopelijk lukt het daar :)

Laatst bewerkt:
Syncursist,

Zou jij mij a.u.b. willen vertellen hoe je een mailing maakt? Ik moet het deze week voor elkaar hebben, maar ik loop bij het begin al vast.
Dan staat er Ga naar menu Extra - Gegevensbronnen. Kies 'Nieuwe gegevensbron', geef er een naam aan, klik op Databasetype en selecteer Werkblad. Klik op de knop naast Gegevensbron URL en kies hier uw werkblad-document. Klik nu op de knop Toepassen en uw werkblad is geregistreerd als gegevensbron

Ik open Match, en ga naar extra, maar zie dan nergens gegevensbronnen staan. Kun jij mij op weg helpen?

Hallo,
Een mailing maken is nogal nogal complex en niet zomaar in enkele zinnetjes uit te leggen. Ik verwijs je dan ook graag naar mijn website waar je hieromtrent een gedetailleerde uitleg vindt.
Ga naar www.soweb.be, kies vervolgens OpenOffice.org, kies vervolgens : OpenOffice handleidingen, kies vervolgens: Writer gevorderd.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan