mailinglist; alleen posts door beheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Onze websites draaien bij een webhostingprovider. Deze maakt gebruik van DirectAdmin voor het beheer van de websites.
Ik wil op een van de websites een mailinglist maken waarop alleen ik (en nog een ander) een mail kunnen sturen naar een groep deelnemers. De deelnemers moeten zelf niet de mogelijkheid hebben om mailings te versturen.
Hoe doe ik dat?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Hallo Guido heeft die hosting provider geen voorbeeldje of helpdesk. Dan maar zoiets als deze even bekijken.
Anders neem contact op en ze helpen je graag bij een beetje provider dan he. Maar vaak is het zelf aan rommelen en zijn ze niet thuis is mijn ervaring

https://www.youtube.com/watch?v=p5FPVbpIOu8
 
Laatst bewerkt:
Weinig concrete informatie (bijv. over de mogelijkheden van het gehoste mailsysteem), maar ik denk dat het allemaal niet gaat werken zoals gewenst.
Zie o.a. mijn posting op deze discussiedraad.

Om even duidelijk te maken waarom ik er denk dat het niet gaat werken zoals gewenst:
a. Als je een distributielijst aanmaakt met eigen mailadres op de mailserver, dan zullen de ontvangers dat mail-adres ook kunnen zien (minstens als ze de mail-header doornemen van zo'n ontvangen mail).
b. Als je een distributielijst aanmaakt met (puur) de ontvangers erin, dan is het alleen een kortere manier dan alle ontvangers apart in het Aan-veld te zetten. Echter, die distributielijst zal dan lokaal op je Thunderbird, Outlook etc. (moeten) staan, niet op de mailserver (want dit soort distributielijst heeft geen eigen e-mail adres...)

Enige wat ik zie dat in de buurt komt van wat jij wilt is het hebben/draaien van mailing list software (zoals MailMan) op de mailserver, wat niet hetzelfde is als (het gebruik van) verzendlijsten/distribution lists.
Zie het verschil in uitleg mailing list en verzendlijst
Stel dat je mailing list software werkend krijgt, dan moet het zo afgesteld worden dat jouw mail en die van die "ander" automatisch wordt goedgekeurd en verspreid. Tevens moet het zo zijn dat leden van de verzendlijst die mails krijgen zich niet kunnen uitschrijven etc.

Wellicht zie ik bepaalde opties over het hoofd, dus wacht zeker af wat anderen te melden hebben over je vraag.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan