Yoshi
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 dec 2002
- Berichten
- 171
Hi,
Hoort deze vraag nu bij Word of bij Access ? Het gaat er om gegevens in te voeren uit een tabel ...
We hebben een document uit meerdere pagina's, dat op de eerste pagina gepersonaliseerd zou moeten worden met naam, adres, etc. Daarnaast een tabel uit een database (laten we aannemen Access) waar die persoonlijke gegevens in staan.
Vanuit Word een veld invoegen, en daar verwijzen naar de gegevens-tabel, dat lukt nog. Ook al ben ik lang geen ervaren gebruiker van Office. Maar hoe ik het precies volgens de regels van de kunst moet doen, weet ik niet.
Voeg die samen tot een nieuw document, dan gaat Word een document aanmaken van honderden pagina's (oorspronkelijk document vermenigvuldigd met aantal records), en dat willen we niet. Immers, het is maar telkenmale de eerste pagina die wijzigt. Verder, stel dat één exemplaar uit vijf pagina's bestaat, en je wil R/V printen, dan staat de eerste pagina van exemplaar 2 op de keerzijde van de laatste pagina van het eerste exemplaar. Immers, de printer krijgt één groot document binnen, en kan geen onderscheid meer maken tussen de verschillende exemplaren.
Iemand gaf de tip niet samenvoegen tot nieuw document te gebruiken, maar samenvoegen voor printer. Helaas hetzelfde resultaat, geen honderden pagina's meer in Word, maar het blijft één groot bestand dat naar de printer gaat.
Eigenlijk zouden we elk exemplaar afzonderlijk naar de printer moeten sturen. In de printspooler zouden evenveel afzonderlijke documenten moeten komen als er records zijn in de tabel. En dan kunnen we elk exemplaar ook afhandelen met alle opties van de printer zoals : R/V, nieten, vouwen, etc ...
Dank bij voorbaat voor de hulp.
Hoort deze vraag nu bij Word of bij Access ? Het gaat er om gegevens in te voeren uit een tabel ...
We hebben een document uit meerdere pagina's, dat op de eerste pagina gepersonaliseerd zou moeten worden met naam, adres, etc. Daarnaast een tabel uit een database (laten we aannemen Access) waar die persoonlijke gegevens in staan.
Vanuit Word een veld invoegen, en daar verwijzen naar de gegevens-tabel, dat lukt nog. Ook al ben ik lang geen ervaren gebruiker van Office. Maar hoe ik het precies volgens de regels van de kunst moet doen, weet ik niet.
Voeg die samen tot een nieuw document, dan gaat Word een document aanmaken van honderden pagina's (oorspronkelijk document vermenigvuldigd met aantal records), en dat willen we niet. Immers, het is maar telkenmale de eerste pagina die wijzigt. Verder, stel dat één exemplaar uit vijf pagina's bestaat, en je wil R/V printen, dan staat de eerste pagina van exemplaar 2 op de keerzijde van de laatste pagina van het eerste exemplaar. Immers, de printer krijgt één groot document binnen, en kan geen onderscheid meer maken tussen de verschillende exemplaren.
Iemand gaf de tip niet samenvoegen tot nieuw document te gebruiken, maar samenvoegen voor printer. Helaas hetzelfde resultaat, geen honderden pagina's meer in Word, maar het blijft één groot bestand dat naar de printer gaat.
Eigenlijk zouden we elk exemplaar afzonderlijk naar de printer moeten sturen. In de printspooler zouden evenveel afzonderlijke documenten moeten komen als er records zijn in de tabel. En dan kunnen we elk exemplaar ook afhandelen met alle opties van de printer zoals : R/V, nieten, vouwen, etc ...
Dank bij voorbaat voor de hulp.