Mailmerge adh van een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik probeer een mailmergefunctie in te bouwen. Adh van de volgende bijlage is mij dit ook gelukt. Maar ik wil dat de gebruiker een selectie kan maken, dus dat de mailmerge niet alle records meeneemt, maar alleen de geselecteerde records.
Zie frmSelectionmailmerge, hierin heb ik een subform geplaatst (adh van een query) en 2 buttons. 1 om de mailmerge uit te voeren en 1 om de checkboxen 'uit te vinken'.
In frmMailmerge staat een werkende button en vba code om de mailmerge uit te voeren.

wie kan mij hiermee helpen?

thanks

Bijlagen

Ik heb je db een beetje aangepast, zodat je nu wel een filtering kunt mergen.
Het probleem was, dat je bron alle records bevat, en niet de gefilterde records.
Om dat te ondervangen, heb je eigenlijk een extra tabel nodig. Die wordt nu ook gemaakt, op basis van het veld MailMerge.
Om te voorkomen dat je een lege recordset uitvoert, heb ik de knop cmdGo uitgezet, en gerelateerd aan het aantal selectievakjes dat je aanvinkt.
Kijk maar eens of je hier mee uit de voeten kunt; heb je vragen, je weet de weg...

Bijlagen

Hoi octafish,

bedankt wederom voor je snelle reactie.
Als ik de mailmerge wil draaien dan krijg ik een fout melding.....
zie screenshot...
Hoe kan ik dit verhelpen?

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 58
Waarschijnlijk heb je een andere Word bibliotheek geladen. Ik heb je voorbeeld gebruikt, en verder niet naar die instellingen gekeken, dus dat zou best anders kunnen zijn.

Als je in het VBA scherm naar <Extra>, <Verwijzingen> gaat, zou je een verwijzing moeten zien naar Microsoft Word ## Bibliotheek. Heb je die niet, dan moet je in de lijst op zoek naar Microsoft Word (bijvoorbeeld 11) Bibliotheek, en die selecteren.

Het bestandje dat ik als voorbeeld had meegestuurd, daar werkt de mailmerge wel bij.
Dus een beetje vreemd.
Ik heb de engelse versie, klopt het dat <Verwijzingen> in het engels <references> wordt genoemd? hier staat microsoft word 9.0 object library al aangevinkt. 11.0 staat niet in mijn lijst.

thanks

Staat er misschien een optie bij die begint met ONTBREEKT (hoewel dat weer NL is... weet zo gauw niet hoe dat in het Engels wordt omschreven.)
Je kunt eventueel Word 9.0 Object Library uitzetten, Opslaan, VBA (desnoods) sluiten, opnieuw openen en de bibliotheek Word opnieuw koppelen.
Je hebt ook nog een knop <Debug>. Als je in dat menu de eerste optie aanklikt (Compile waarschijnlijk) kun je zien waar eventueel nog fouten zitten.

Ik heb de 9.0 uitgezet en opnieuw opgestart en aangezet en het werkt weer!!
Thanks voor de tip!!!

greetz

Sommige dingen moet je niet willen snappen... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan