Mailmerge, datum en tijdnotitie in één

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Ik heb in mijn excelbestand een cel met de volgende inhoud: 24/11/2014 08:00:00. Als ik in Word deze gegevens samenvoeg krijg ik het volgende: 11/24/2014 8:00:00 AM. Dit veld selecteren en de taal aanpassen is zinloos; Nederlands wordt dan al aangegeven als taal.
Ik wil eigenlijk het volgende in Word te zien krijgen: 24-11-2014 om 8:00 uur. Heb geprobeerd dit via de celeigenschappen dit voor elkaar te krijgen, lukt me niet.
Zit de oplossing dan in Word, via regels? Als het me op de een of andere manier zou lukken zou het me een hele hoop tijd schelen. :o

Alvast bedankt voor het meedenken!:)

Ik wil eigenlijk het volgende in Word te zien krijgen: 24-11-2014 om 8:00 uur. Heb geprobeerd dit via de celeigenschappen dit voor elkaar te krijgen, lukt me niet.
In Word krijg je altijd de echte waarde te zien, nooit de opmaak zoals je die in Excel maakt. Dus de oplossing in Excel zoeken is zinloos. Als je gaat samenvoegen, dan moet je dus alle velden in Word opmaken. De door jou gewenste opmaak bestaat niet, en kun je vermoedelijk ook niet maken. Je zult het veld 2 keer moeten invoegen, met aparte opmaak voor de datum en aparte opmaak voor de tijd. Dat ziet er dan ongeveer zo uit als je de veldcodes bekijkt:
Code:
[B]{[/B] MERGEFIELD "Aangepast_op" \@ "d-M-yyyy" [B]}[/B] om [B]{[/B] MERGEFIELD "Aangepast_op" \@ " H:mm " [B]}[/B]

Laatst bewerkt:
Bedankt

Hallo Octafish,

Bedankt voor je antwoord maar ik ben er nog niet uit. Heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet.

Het invoegveld zier er bij mij als volgt uit: { Mergefield "Begin_datumtijdIntakeafspraakAfspraak"}

Wil je hier nog eens naar kijken aub?
Dank je wel,
Conny

Waar zit ik nu naar te kijken?

"om"

Het gegeven van datum en tijd staat in 1 cel in excel, ik importeer dat gegeven uit een ander systeem. Dat ziet er dan zo uit: { Mergefield "Begin_datumtijdIntakeafspraakAfspraak"}

Zo ziet het veld eruit in mijn Wordbestand. Ik begrijp dus dat ik het op moet gaan splitsen in 2 velden; 1 met de datum en 1 met de tijd. Dus hetzelfde veld 2 maal gebruiken in mijn brief, 1 keer met weglaten van de tijd en 1 keer met weglaten van de datum. Het doel is het woordje "om" tussen de datum en de tijd te krijgen met een spatie ervoor en erna.

Ik heb echt geen idee of wat ik wil wel kan maar ik was er benieuwd naar, zou een hele praktische oplossing zijn voor me. :o

Ik kreeg even de indruk dat je een paar velden in één veldnaam hebt gepropt; het is een soort veldnaam die ik zelf nog nooit ben tegengekomen. Maar als je die naam handig vindt, moet je hem vooral blijven gebruiken.
Maar je geeft zelf aan wat je moet doen, (veld 2 keer plaatsen) en je kunt de opmaak code zo uit mijn voorbeeld trekken. Dus wat let je :D.

Het is niet zo dat ik die veldnaam persé wil gebruiken... vind er niks handig aan. Die krijg ik zo als ik ga samenvoegen, heb ik geen invloed op. Ik ga het maandag nog eens proberen.

Als je samenvoegt met een Excel bestand kijkt Word of de tabel veldnamen heeft of niet, en als dat zo is worden die gebruikt. Je hebt dus zelf controle over de veldnamen die je ziet. Maar afgezien daarvan: je moet het veld dus 2 keer toevoegen; één keer met de Datumnotatie zoals ik die hierboven heb uitgelegd, en één keer met de tijdnotatie. Veel meer is het niet.

Bedankt!

Nou, het kwartje viel ineens en het werkt perfect!
Ontzettend bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan