Mailmerge: hoe meerdere keren 1 record laten verschijnen op een pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moefie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hey,

Ik ben een mailmerge aan het maken, mijn document bestaat reeds. Ik moet etiketten maken maar zonder de optie 'labels' te gebruiken. Ik heb een bestaand document met reeds een verdeling in, daarin moet ik 1 record vijf keer laten verschijnen onder elkaar, daarnaast een 2e record laten verschijnen opnieuw vijf keer onder elkaar enz...
Van elk record heb ik vijf keer een print-out nodig en dat tot 3 verschillende records op één blad.

Wie kan me helpen of weet hoe ik dit best creer?

Bedankt op voorhand!
Groetjes

Hoi,

Eerst maar eens zeggen met welke Word-versie je werkt.
Dan: ik begrijp dus goed, dat je op één A-4tje in drie kolommen naast elkaar vijf dezelfde gegevens onder elkaar wilt ...... ?

Je begrijpt het goed, de versie van Word, dat zal ik maandag eens moeten bekijken op het werk... ;-)

De versie is Microsoft Office Professional Edition 2003... Hopelijk kan je mij helpen. ;-)

Hoi,

Uit welk type bronbestand haal je de gegevens?
Excel, een Word-tabel o.i.d.?

Hoi,

Kan je (een deel van) het excelbestand als bijlage meesturen? Dat scheelt me een hoop werk.......
Ik vraag me trouwens af, waarom je niet met - eventueel zelf gedefinieerde - etiketten wilt werken ... ?!

Is dit wat je bedoelt?

In dit bestand, wat bij jou wel niet zal werken omdat je een ander gegevens bestand hebt, heb ik 5 keer dezelfde velden onder elkaar gezet in een kolom, waarna een code {Next} volgt (Volgend Record).
Deze code kun je vinden bij <Invoegen>, <Velden> in de categorie <Afdruk samenvoegen>
Zonder deze code zal een samenvoeging altijd het eerste record gebruiken. In dit geval staat de code na het 5e blok, dus je krijgt 5 keer hetzelfde blok gegevens.

Michel

Bijlagen

Dat bedoel ik. Had er hier ondertussen ook nog eens op gezocht en bij mij geeft hij de records van links naar rechts in en dan pas gaat hij naar de tweede lijn. Waar je dit kan instellen weet ik niet zeker, heb er ook al op gezocht.

Jammergenoeg kan ik geen bestanden op deze website zetten met de originele gegevens. Maar nu ik zeker ben hoe die "volgende record" werkt, ga ik het nog eens bekijken.

Allesinds al bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan