Mailmerge met 1 knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

makra

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Beste lezer,

Voor een orderdatabase wil ik graag klanten mailen dat de order binnen is gekomen. Hiervoor heb ik een rapport gemaakt op basis van een query/tabel.In deze tabel staat ook het emailadres. Nu wil ik met 1 druk op de knop alle klanten een specifieke mail sturen met daarin wat ordergegevens.

Ik heb al wat geprobeerd via SendObject bij macro's, maar daar kan ik alleen een vast emailadres instellen.
Een mailmerge in Word vind ik ook niet ideaal omdat zelfs de grootste "leek":shocked: dit moet kunnen doen.
Ik zat te denken aan een macro die een andere macro in Word aanroept die vervolgens de mailmerge uitvoert, maar wellicht is er gewoon een optie binnen Access zelf.

Alvast bedankt!

Wat ik zelf meestal doe is een mailmerge maken m.b.v. een Word document, waarbij de gegevens vanuit een Access query of tabel worden samengevoegd en gemaild. Ik neem aan, dat je voor elke klant een apart document wilt mailen?

Ik wil inderdaad voor elke klant een aparte mail.

Als ik het via Word doe, hoe kan ik dan een macro aanroepen vanuit access die vervolgens de Mailmerge in Word regelt?

Dank je, ik had deze ook al gevonden, maar deze laat niet zien hoe ik dat nou met een 1 knop voor elkaar krijg.

Als ik jullie reacties begrijp is er geen mogelijkheid om de mailmerge rechtstreeks vanuit Access te versturen, of wel?

Hier een voorbeeld van de site van Helen Feddema. Waarschijnlijk geen pasklare oplossing, dus aan je eigen situatie en wensen aanpassen.

Bijlagen

Hoi Makra,
die optie is er wel, want zoals gezegd, dat doe ik zelf ook.
Ik kan wel voorbeeldje maken, maar dat zal vanavond worden, omdat de procedure redelijk ingewikkeld is, en de db die ik daarvoor moet gebruiken nogal is toegesneden op een specifieke situatie. Ik moet hem dus eerst 'veralgemeniseren'.

Ok, dank je. Ik wacht het even af.

Ga ondertussen even kijken of ik iets met het bestandje van Bakk4318 kan klooien.

Als je gaat kijken op de site van Helen vind je heel veel mooie voorbeelden. Is zeker een aanrader!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan