mailmerge met nog een word bestand als bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
hallo,

ik ben net nieuw met het gebruik van mailmerge op word en zou graag willen dat er een bijlage bij de mailmerge zou kunnen komen.
dit zal namelijk veel netter staan als alles bij elkaar.

ik zag al uitleg maar dan moest ik met allemaal codes rommelen, hier zit ik niet echt op te wachten.
is er een makkelijkere oplossing?

Leg eerst eens uit wat je nu eigenlijk wilt; want eerlijk gezegd snap ik er weinig van. Een samenvoeging is niks anders als een document dat je maakt, waarbij je gegevens uit een ander bestand gebruikt om teksten te genereren, zoals een briefhoofd etc. Tenzij je een email samenvoeging bedoelt, waarbij het document als bijlage moet worden gestuurd?

hier even een voorbeeld wat ik zal gebruiken om het duidelijker te maken wat ik graag zou willen.
het voorbeeld is een sollicitatie (hier kwam ik op als beste voorbeeld ;))

ik zou graag willen dat ik een motivatie brief maak in word, deze brief wil ik dan versturen naar verschillende bedrijven, hiervoor stop ik de contactgegevens in een excel bestand en hieruit haalt word de data zodat het "automatisch" netjes word gemaakt door de mailmerge.
alleen heb ik nu nog het "probleem" dat ik een CV als bijlage wil hebben voor de netheid.

hoe doe ik dit gemakkelijk?

ik hoop dat het nu wat duidelijker is

Laatst bewerkt:
Nee, want je legt nog steeds niet uit wat nu een 'bijlage' is. Een bijlage zit in een email, niet in een Word bestand. Dat is namelijk doorgaans de bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan