Mailmerge mogelijk om deel van mergeveld verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
3
Hallo,

Is het mogelijk om een deel van een mergeveld te verwijderen?
Ik heb me suf gegoogeld maar kan het niet vinden.

Voorbeeld:
De cel in Exel heeft als tekst "Geachte mevrouw Janssen" nu wil ik in het document het woord "Geachte" er niet in hebben (in Exel weghalen is geen optie).

Wie weet of dit kan en wat ik dan aan het mergveld moet toevoegen?
 
Volgens mij kan dat ook niet. Hoeft ook niet. Je moet je input gewoon aanpassen, zodat geachte niet meer in de cel staat. Eventueel door de cellen te splitsen.
 
Als de kolom aanpassen geen optie is, kun je misschien wel een kolom toevoegen met de juiste inhoud? Wat je wil is zonder een functie te programmeren bijna (zo niet helemaal) onmogelijk... En als je niet om de beperkingen heen kunt werken, is het een stuk makkelijker om het bronbestand aan te passen.
 
Roger, bedankt voor je snelle reactie.

Ik wilde het juist niet in Exel wijzigen omdat dit extra werk geeft.
Ik importeer de gegevens (uit SAP) en wil ze zonder extra handelingen kunnen mergen.
Het gaat om een getuigschrift met standaard gegevens. Het is er maar 1 per keer als we hem maken, dus cellen splitsen (had ik ook al aan gedacht) is te omslachtig voor het doel.

Ik dacht als je aan mergevelden iets kan toevoegen aan het einde of aan het begin, dan kan je het misschien ook wel weghalen.
 
Je kunt dan natuurlijk ook de geleverde rapportage uit SAP aanpassen. Oftwel je laat SAP dezelfde output genereren, maar zorgt dat deze in gescheiden velden/kolommen terecht komt.
 
Een functie in Excel toevoegen aan je samenvoegbestand is toch een stuk simpeler te maken dan een onmogelijke functie te gebruiken in Word.... Met de Formule =Rechts([Naamceladres];Lengte([Naamceladres])-8) ben je er al...
 
Bedankt OctaFish, daar kan ik mee verder.
Super!!

Roger, input aanpassen heb ik natuurlijk als eerste onderzocht maar was in dit geval niet handig, te veel extra opties.

Heel erg bedankt allen voor de hulp, ik zal de vraag afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan