Mailmerge: standaard adres van verzender

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik wil een mailmerge doen voor een club. Heb in Outlook meerdere accounts, o.a. van mijn werk.
Kan ik er op een eenvoudige manier voor zorgen dat de berichten altijd via mijn persoonlijk adres worden verzonden.? Of heb ik daarvoor VBA nodig? (In dat laatste geval ga ik Access als alternatief gebruiken, doe ik al voor een ander dcument)

Volgens mij wordt een mail samenvoeging altijd vanuit het standaard e-mail adres gedaan. Wil je dat anders, dan zal je dat ofwel eerst moeten instellen, ofwel de samenvoeging doen vanuit VBA.

Vanuit dat standaard email adres dacht ik ook, maar niet dus. Prof adres is Exchange, persoonlijk GMail. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Ga dus nog maar een rapport maken in Access, code al voor een ander rapport gemaakt.

Word kijkt naar de default mailclient en naar het default account. Je kunt maar één default (microsoft) client hebben (anders moeten we de betekenis van dat woord herdefiniëren) en maar één default account. Jij geeft niet aan vanuit welke client of welk account wordt verstuurd, maar een GMail client kan sowieso niet als client gebruikt worden in Word. (Voor zover ik weet)

Heb een rapport in Access gemaakt. Wat meer werk, maar nu wordt mijn GMail gebruikt. En de criteria staan in de code en moet ik dus niet zelf ingeven iedere keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan