Mailprobleem maximum number of connections from user+ip exceeded

Status
Niet open voor verdere reacties.

jixar

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
15
Goedemorgen.

Een bekende stuurde mij een screenshot toe met de vraag of ik hier iets aan kon doen. Het geval is dat hij een nieuw e-mail adres heeft bij zijn website, maar nadat er gedrukt is op ontvangen/verzenden komen er verschillende foutmeldingen.

Het verzenden en ontvangen van mail gaat wel allemaal goed, maar levert wel een hoop klikwerk op door de pop-ups.

Wie zou mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Serge.

http://i.imgur.com/AdfuS.png
 
Hoi,

Het lijkt erop dat degene die het betreft meerdere keren zijn/haar mailaccount in Windows Mail heeft aangemaakt.

In de regel heeft het toch te maken met onjuiste instellingen bij de ingestelde mailaccount.

Meestal gaat het om de volgende mailinstellingen bij een 'eigen' mailadres bij de hoster:
- inkomende mail (POP) is veelal: mail.[domeinnaam.extensie]
- uitgaande mail (SMTP) is in de meeste gevallen de smtp-server van de internetprovider (dus NIET een smtp van het hostingbedrijf).

Laat alle aangemaakte accounts onder Windows Mail verwijderen en opnieuw één aanmaken .....
 
Het klopt dat er twee e-mail acounts aanwezig zijn. Het oude e-mail adres staat er om puur te ontvangen. Het tweede e-mail adres wat via de mailserver van het hostingbedrijf loopt is een info@xxxx.nl. als het smtp van de internet provider word ingesteld, blijft het e-mail adres waarmee je verzend dan info@xxxx.nl of verzend je dan vanaf xxxx@kpnplanet.nl

Bedankt voor je snelle reactie :)
 
Hoi,

kpnplanet dus ....

Maar waarom daarvoor tweemaal die account ??
 
kpn is het oude mail en al meerdere jaren in gebruik, dus moet komende tijd nog ernaast draaien voor inkomende mail. Info@xxxx.nl is een nieuw e-mail adres waarvan alle uitgaande mail moet lopen (en gaandeweg natuurlijk ook het inkomende).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan