Mailprogramma's wat is het nut??

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Ik ben verbaasd
Waarom zou iemand in deze tijd nog een huismail als outlook willen gebruiken. Mis ik iets.

Ik heb nooit mijn mail van de provider gebruikt als je overstapt naar een andere provider, houd je nog je oude mail-adres.

Webbased mail is toch het best, kun je overal openen.
Je hebt notifiers voor je mail, is sneller. DE grootte is tegenwoordig ook prima. Spamcontrole evenzo.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat nou enige meerwaarde is van een mailprogramma, ik wil dit graag weten.

Misschien ga ik het dan ook gebruiken.

Waarom gebruik ik nog een mail prog hmmz :)
Je kan je mails offline bekijken. Je kan voor een extra spam filter zorgen. Je hebt zowizo meer ruimte (ja ik ken gmail heb er zelfs een). Een mailprog werkt op zich sneller vind ik als je op nieuw bericht klikt moet je geen paar seconden wachten voor het op je beeld staat.

Bedankt voor je reactie:thumb:

Maar mails offline lezen, waarom zou iemand dat willen?
Een 56k modem is toch een lange tijd geleden.
Bijvoorbeeld Gmail werkt snel (ik zit hier geen reclame te maken hoor voor Gmail, wil alleen weten waarom mensen nog een mailprogramma zouden gebruiken)

En heeft net als de meeste webmails een spamfilter

Ik zie in mijn webmail niet van die mooie plaatjes die ik op mijn computer wel zie.
Nu kan ik zelf bepalen hoelang ik mail op de computer laat stan.
Bij webmail moet je een keer wissen anders is je box een keer vol.
Ik kan nu aan een mail beginnen en deze als concept opslaan en er overmorgen mee verder gaan.

Geplaatst door puppie
Ik zie in mijn webmail niet van die mooie plaatjes die ik op mijn computer wel zie.
Nu kan ik zelf bepalen hoelang ik mail op de computer laat stan.
Bij webmail moet je een keer wissen anders is je box een keer vol.
Ik kan nu aan een mail beginnen en deze als concept opslaan en er overmorgen mee verder gaan.

Nee webbased mail is tegenwoordig al 1 gigabyte groot en kan ook mooie plaatjes laten zien. Ook ik kan concept-emails maken en bewaren

Dan moet jij er niet aan beginnen.
Ismaar rotzooi op jou computer
al die virussen die hier door op jou computer komen.
nee gewoon bij webmail blijven dan.;)

Geplaatst door puppie
Dan moet jij er niet aan beginnen.
Ismaar rotzooi op jou computer
al die virussen die hier door op jou computer komen.
nee gewoon bij webmail blijven dan.;)

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben gewoon informatie aan het vragen. Niet om te bashen. Wellicht dat ik het ook zal gebruiken als het een meerwaarde heeft.
Op dit forum zijn we er toch ook om van elkaar te leren.

vertel dan eens waarom jij het NIET wil gebruiken.

Redenen van mij dan nog....
Ik start mijn PC op, open OE en ben klaar. Wil ik je met Webmail nog wel eens zo snel zien doen. Steeds weer opnieuw inloggen en zo. Nu kan ik altijd even snel een mailtje opzoeken. OE controleert iedere minuut mijn mail haalt zonodig binnen dus ik hoef nooit opnieuw in te loggen of te verversen. Ik heb alle berichten netjes gesorteerd op mijn eigen PC staan. OE kan meerdere accounts aan en haalt de post van zowel mijn vrouw,zoontje en mijzelf in één keer op en plaatst ze gelijk in de juiste map en ga zo maar door.....

Geplaatst door Raymond Bos
Redenen van mij dan nog....
Ik start mijn PC op, open OE en ben klaar. Wil ik je met Webmail nog wel eens zo snel zien doen. Steeds weer opnieuw inloggen en zo. Nu kan ik altijd even snel een mailtje opzoeken. OE controleert iedere minuut mijn mail haalt zonodig binnen dus ik hoef nooit opnieuw in te loggen of te verversen. Ik heb alle berichten netjes gesorteerd op mijn eigen PC staan. OE kan meerdere accounts aan en haalt de post van zowel mijn vrouw,zoontje en mijzelf in één keer op en plaatst ze gelijk in de juiste map en ga zo maar door.....

Bedankt

Klopt dat zijn inderdaad voordelen van OE, meerdere accounts kun je met webmail wel doen moet je echter telkens opnieuw inloggen.

er zijn notifiers die aangeven op je pc of je een webmail hebt binnengekregen.

babybox

Ik sluit me toch ook bij Raymond Bos aan, verder kan je bij een heleboel webbased e-mail (waaronder ook G-mail) geen uitvoerbare bestanden ontvangen (ook niet ingepakt) en dat vind ik wel heel irritant.

Voor mij de reden omdat mijn provider dat heeft (zon POP3 account.)

Ook vind ik het fijner om gewoon 1 progsel op te starten dan steeds naar een site te moeten surfen. Zo check je ook meteen meerdere email-adressen en hoef je niet voor iedere web-based mail apart te kijken.

Geplaatst door puppie
vertel dan eens waarom jij het NIET wil gebruiken.

En geef hier nu eens antwoord op.
Jij moet namelijk een hele duidelijke reden hebben waarom jij geen mail programma gebruikt en daar ben ik heel benieuwd naar.;)

als ik een mail heb dan krijg ik een geluidje plus een dansende linux penguin op mijn scherm. Mischien dat ik nu niet overstap op webmail omdat iedereen die ik wil mijn email adres al kennen.
Btw ja ik heb een hotmail voor deze site dat is mijn spam account :p

Geplaatst door puppie

En geef hier nu eens antwoord op.
Jij moet namelijk een hele duidelijke reden hebben waarom jij geen mail programma gebruikt en daar ben ik heel benieuwd naar.;)

Je hebt gelijk, we kunnen van elkaar leren:

Waarom ik geen mail programma gebruik is:

1. ik wil mijn mail overal kunnen openen, niet alleen thuis

2. Als mijn systeem crasht ben ik alles kwijt

3. Als ik overstap naar een andere provider moet ik een nieuw email-adres aannemen.

4. voor bepaalde registratie-sites gebruik ik een webmail-account en voor het eggie een andere

5. Mailboxen van webmails zijn inmiddels al erg groot (Gmail in mijn geval twee stuks van 1000 MB)
zit een standaard spam-filter in, je kunt je mails doorzoeken op een google-manier.

6. Contacten kun je gemakkelijk toevoegen.verwijderen

7. concept-emails zijn gemakkelijk te maken.

8. Je kunt bepaalde bestanden die je altijd bij je wilt hebben naar jezelf mailen en overal bij je hebben (inbox is immers 1000 MB groot, extensies van maximaal 10 MB)

9. Er zijn zogezegd programmatjes die snel aangeven (per minuut) of je een nieuwe email hebt gekregen

10. Webbased-mail start supersnel op, net zo snel als outlook van microsoft office 2003.

11. Als allerbelangrijkste argument om geen mail-programma te gebruiken is dat je dan niet overal je mail kunt openen, je bestanden die je bij je wilt hebben kunt openen.

Wat dat "allerbelangijkste argument" betreft: bij nagenoeg alle providers kun je je mail ook als webmail bekijken in plaats van via je mailprogramma. Ik kan mijn @Home mail vanaf iedere willekeurige pc lezen, door gewoon even in te loggen op de webmail-service op de site van @Home.

akkoord ik vind de kombinatie webmail en pop gewoon het beste.
Je kan je mails downloaden via pop en je kan er overal aan daarom ga binnenkort ook overschakelen naar mijn gmail account. En dan nog een progje draaien dat een pop server aanmaakt van je gmail account heb onlangs geprobeert met progs die bij gmailfs zaten die werkten zalig.

Geplaatst door lamp
akkoord ik vind de kombinatie webmail en pop gewoon het beste.
Je kan je mails downloaden via pop en je kan er overal aan daarom ga binnenkort ook overschakelen naar mijn gmail account. En dan nog een progje draaien dat een pop server aanmaakt van je gmail account heb onlangs geprobeert met progs die bij gmailfs zaten die werkten zalig.

Zie komen we er toch nog uit:D

Bedankt allemaal weer een hoop geleerd.:thumb:

Het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan