Mails binnen laten komen in postvak in (persoonlijke mappen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stroemf

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Hallo,

Sinds gisteren heb ik outlook 2010 (ervoor had ik outlook 2003). Nu stelt zich volgend probleem.

In 2003 kwamen mijn mails van twee gmail accounts toe in 1 map.

Maar in 2010 lukt mij dit niet. Ik heb onderdeel "persoonlijke mappen" met daarin een postvak in. Maar als ik een mail ontvang, komt deze niet. Daar onder staat een onderdeel *****@gmail.com met daarin mijn inbox. Daar komen wel al mijn mails toe. Nu was mijn vraag of het mogelijk is de mails die op het moment binnenkomen in de inbox van *****@gmail.com te laten binnenkomen in "postvak in" bij persoonlijke mappen.

Ter verduidelijking heb ik een screentje er bij gezet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Stroemf

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    100 KB · Weergaven: 290
ja kan een regel aanmaken alle mails die worden verzonden aan je dat oulook het verplaats in de map dat jij wenst dit is de simpelste oplossing

Je "Persoonlijke mappen" is niks anders dan een Archief: een plekje om berichten te bewaren zonder dat ze ruimte op de server in nemen.
Als je het alleen doet omdat je mailbox onder het archief staat kan je de volgorde veranderen door met de ******@ gmail.com naam te slepen boven het archief.

Anders is het een kwestie van regels maken.

Lijkt mij dat je je Gmail als IMAP account hebt aangemaakt ipv. als een Internet mail/POP3 account.
Met IMAP werk je (gedeeltelijk) online met je Gmail, dit itt. tot POP3 waar de berichten allemaal worden gedownload naar je pc.

Tijs.

Bedankt voor de respons :).

Mijn account in ingesteld als POP en de IMAP heb ik uitgeschakeld.

Wat bedoelen jullie eigenlijk met "regels maken".

Het doel om dit te doen is voornamelijk omdat je bij Postvak in (van persoonlijke mappen) vlagjes kan plaatsen en er een datum bij kan instellen en bij inbox van *****@gmail.com kan ik ook wel vlagje aanvinken, maar kan daar geen tijdstip bij invullen, wat wel lastig is aangezien ik dat voornamelijk gebruik om dingen te onthouden :).

Grtn,

Even wat verduidelijken aub: Waar het mij om ging is hoe je in Outlook het Gmail account hebt ingesteld.
Heb je dat in Outlook als POP3 account ingesteld (dus niet als HTTP of IMAP), dan houden mijn tips op.

Tijs.

Hoi iedereen,

Via deze wil ik jullie laten weten dat het probleem opgelost is :). Ik ontvang nu alles in mijn postvak In van m'n persoonlijke map. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Groeten,
Stroemf

Mooi dat het nu werkt.

Het is de bedoeling dat je even aangeeft wat je heb moeten doen/veranderen zodat het nu wél werkend is. Meld dat dus nog even terug.

Tijs.

Opgelost als volgt:

Ben naar account settings gegaan. Daar op het desbetreffende account geklikt. Onderaan staat er dan change folder. Dat heb ik aangepast naar outlook.pst. Nu komt alles daarin.

Groeten,
Stroemf

Fijn dat het opgelost is! :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan