Mails binnenkrijgen van meerdere e-mail accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Advmedia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Beste helpers,

Ik zit met het volgende. Ik heb hier op het werk te maken met verschillende e-mail adressen waar ik dagelijks de mail van moet checken. Nu weet ik dat het mogelijk is deze accounts allemaal in outlook te zetten, zodat ik ze netjes op één plek binnen krijg. Alleen heb ik geen flauw benul hoe dit moet. Op mijn vorig werk hadden we het netjes zo:

e-mail account 1 (info@domein1)
-> inbox
-> outbox
-> eigen mapjes etc.

e-mail account 2 (verkoop@domein1)
-> inbox
-> outbox
-> eigen mapjes etc.

e-mail account 3 (info@domein2)
-> inbox
-> outbox
-> eigen mapjes etc.

Ik hoop dat jullie mij hiermee uit de brand konden helpen, zou heel veel tijd schelen dagelijks!

MVG Oane

Heel simpel... gewoon in het menu [extra]>[e-mail accounts] de accounts aanmaken die je wilt beheren.

Vervolgens kan je in het "hoofdscherm" van outlook mapjes maken. Doe dat door met de rechtermuisknop te klikken op [inbox] en kies voor [nieuwe map maken] geef het de naam die je wilt.
Met outbox en verzonden werkt dat hetzelfde. Je kan ze zelf een beetje ordenen in de volgorde die je wilt.

Nu moet je nog zorgen dat de juiste mails in de juiste box terecht komen, dat doe je door zg. regels in te stellen. Die vind je in het menu onder [extra]>[regels en instellingen]. Werking daarvan spreekt redelijk voor zich, gewoon de stapjes volgen. Let op dat je dat voor alle mogelijke opties moet doen, anders wordt het een zooitje.
Je moet dus bij 3 accounts ook 3x een regel maken voor inbox, 3x voor outbox en 3x voor verzonden items.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Of je met 'regels' moet werken - zoals madmuppet aangeeft - is afhankelijk van de Outlook-versie.
Gebruik je 2007, dan kan je - wanneer je onder accountbeheer extra mailaccounts toevoegt - direct regelen in welke map mail bezorgd moet worden (zie bijlage)

PrtScrn.jpg

Je klikt dan op 'nieuwe map' om voor inkomende mail een aparte map aan te maken of bladert direct naar een reeds aangemaakte map.
Ook is het mogelijk een geheel nieuw gegevens- (pst-) bestand aan te maken voor het betreffende account; ook de verzonden items met als afzender de betreffende mailaccount komen dan in dat gegevensbestand terecht.
Het is echter de vraag of dat nuttig is, of dat het - achteraf - eerder omslachtiger werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan