mails komen niet altijd aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat en daan

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
hoi, heb een probleempje ik heb nl ondervonden dat mijn mails niet altijd aankomen. bij sommige mails doe ik speciaal een leesbevestigeing bij om te kunnen nazien of de mails aankomen. had daarom gedacht om van incredimail terug over te schakelen naar outlook express, tenzij er iets aan te doen is natuurlijk. of weet iemand een andere oplossing voor mijn probleem.
alvast bedankt hé

Hoe weet je zeker dat de mail niet aankomt?

Als jij een leesbevestiging vraagt maar de ontvanger drukt op nee is de mail wel aangekomen maar krijg jij geen bevestiging

Laat ik je even uit de droom helpen: die leesbevestiging werkt alleen maar als de ontvanger van jou mail de optie om het verzenden van een leesbevestiging heeft toegestaan (al dan niet handmatig, zoals m@rio al zegt). Niet iedereen is namelijk even gelukkig met deze optie. (i spy with my little eye) :p
Bovendien moet je onthouden dat webmail-services als Hotmail en dergelijke dit soort opties überhaupt niet ondersteunt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er is maar één echte zekerheid:
Als je een vermoeden hebt dat mail naar bepaalde geadresseerden niet aankomt, dan .... bellen om te checken.

Maar dan nog:
Het is niet gezegd, dat incredimail daarvan dan de oorzaak is.
Om dat uit te sluiten stuur je naar dezelfde geadresseerden waar de mail niet aankomt een mailtje naar hetzelfde mailadres via outlook expres.

Doe het dan wél via dezelfde smtp-server als je account in incredimail.
Tenslotte: het kan zijn dat de (mailserver van) ontvanger jou mailadres abusievelijk als spam aanmerkt. Dat kan de geadresseerde via haar/zijn webmail evt. controleren.

Laatst bewerkt:
heb met diegene waar de mail heen moest telfonisch contact gehouden terwijll ik de mail doorstuurde. heb wel 6 mails moeten sturen eer er 1 aan kwam. heb met een ander contact geprobeerd en daar is er niet 1 van aangekomen.
dus ik weet niet waar het kan aan liggen.
grtjs

Dit kan natuurlijk ook aan de email van de ontvanger liggen.
Op het ogenblik is er maar een programma wat icredimail kan omzetten naar het gewone email formaat mocht U de oude mail willen bewaren.
Verwijder daarna alle mappen van incremail anders komt het steeds weer terug.

Backup oude email met Incredimail backup PRO :

http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

Dit is heel eenvoudig.
Als dit gelukt is incredimail verwijderen en outlook instellen als het standaard emailprogamma.
De oude mails worden door backup pro opgeslagen in een map en die kan U bekijken met Outlook of Thunderbird.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan