Mails niet meer te lezen in Outlook express.

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Wie kan me helpen met het volgende.

Gisterenavond vroeg het programma Outlook express weer eens of ik alle bestanden wou comprimeren. Zoals altijd heb ik hier ja op geantwoord.
Vervolgens werkte OE weer goed,

Vanavons start ik mijn PC op en zie ik dat er c.a. 20 mails in OE staan (die ik voorheen al had gelezen) met de status:

Bericht niet gedownload
Dit bericht is nog niet gedownload.

--------------------------------------------------------------------------------

Ga als volgt te werk als u het bericht wilt downloaden:

Klik hier.

Druk op de spatiebalk.

Outlook Express

Wanneer ik klik op de link bij klik hier en op de spatiebalk druk gebeurt er niets. De mails en bijbehorende bijlagen blijven niet oproepbaar.
Alle nieuwe mails die binnenkomen en die ik verstuur werken hartstikke goed, geen probleem.

Wat moet ik doen om deze 20 mails weer zichtbaar te krijgen ??

Na het comprimeren heeft ie de ongecomprimeerde versie als het goed is in je prullenbak geplaatst als .bak bestanden.
Deze zul je met een afgesloten outlook express terug moeten zetten op de oorspronkelijke locatie en de extensie hernoemen naar de oorspronkelijke extensie (.dbx)

Comprimeren van de huidige databasebestanden (comprimeren kan onleesbare of zelfs verdwenen berichten tot gevolg hebben, maak eventueel eerst een back-up!):
Bestand, Map, Alle mappen comprimeren.
http://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlookexpress.html

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi marcel,

Ik ben naar de prullenbak gegaan en heb alle daar neer gezette bestanden laten terugzetten op hun oorspronkelijke locatie.
Echter zonder resultaat. De getroffen emails (sommige met bestanden) zijn nog steeds niet te openen.
Is er nog een andere optie ?

Normaal kies ik altijd voor comprimeren Ja.
Is het zinvoller om voor nee te kiezen ???

Hoor het graag.

Vroeger toen ik nog XP gebruikte koos ik ook altijd voor ja en heb daar nooit problemen mee gehad.
Aangezien het comprimeren een behoorlijk ingewikkelde taak is kan er altijd iets mis gaan tijdens het comprimeren en dat is helaas bij jouw gebeurd.

Nu heb ik Windows7 en gebruik Mozilla Thunderbird als email client.

Heb je de bestanden ook hernoemd van .bak naar .dbx ?
Beter is om eerst te kijken wat de oorspronkelijke locatie was, vervolgens de .bak bestanden vanuit de prullenbak knippen en plakken in een tijdelijke map op bijv. je bureaublad.
Vervolgens alle .bak extensies hernoemen naar .dbx en ze daarna verplaatsen naar de oorspronkelijke locatie die zoiets zal zijn als: C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities{...............................}MicrosoftOutlook Express.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Neen, heb ze niet hernoemd. Door de keuze terugzetten naar oorspronkelijke locatie van de prullenbak bestanden (dus bak) is er niets veranderd.

Dit is dus helaas pindakaas als ik het goed begrijp

Nee hoor, niks helaas pindakaas.....

Gewoon even naar de locatie waar ze naar teruggezet zijn (C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities{...............................}MicrosoftOutlook Express).
De bestaande .dbx bestanden die je daar vind verwijderen en de .bak bestanden hernoemen naar .dbx.
Zoals ik ook al in post#4 heb vermeld !!!

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan