Mails opslaan als Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

druppie

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Berichten
40
Volgens mij was het vroeger mogelijk om een mail op te slaan als Word-document. Kan dat tegenwoordig niet meer? Ik gebruik Word 2003 en Outlook 2003.
Als dat nog wel kan, hoe doe ik dat dan? Bij 'Opslaan als...'in ieder geval niet!:evil:
 
Of dat kan weet ik niet, maar je kan in ieder geval met kopiëren en plakken de inhoud in een worddocument plaatsen en dan opslaan.

Groet, Floyd
 
Geplaatst door druppie
Volgens mij was het vroeger mogelijk om een mail op te slaan als Word-document. Kan dat tegenwoordig niet meer?
Die optie heb ik zelf nog nooit gezien, eerlijk gezegd. Maar ik ben wel benieuwd waarom je dat eigenlijk wilt. Verder kun je het antwoord van Floyd gebruiken.
 
Ik ben secretaris van een vereniging en bij de overdracht van het archief (inclusief de mails) is het handiger om Word-documenten te verhuizen/over te dragen dan Outlook-mails omdat niet iedereen Outlook gebruikt maar in het algemeen wel Word.

Het idee van knippen en plakken is wel leuk, maar bezorgt me wel een gigantisch hoop werk....
 
Kun je de mail niet doorsturen naar de nieuwe secretaris? Trouwens, vanuit de meeste e-mail clients kun je bestanden exporteren en deze vervolgens weer importeren in een andere e-mail client. Misschien is het handig de nieuwe secretaris te vragen welk programma hij of zij gebruikt. 9 van de 10 gebruikers hebben toch Outlook Express als client.
 
De andere secretaris gebruikt hotmail en om daar nu 25 MB aan mails heen te sturen is me wat te gortig....
 
Is "Exporteren" en "Importeren" een optie? Die bestanden zou je op een cd kunnen branden of op een usb-stick kunnen zetten.
 
Ik heb de mails nu inderdaad op een CD gebrand door ze te exporteren naar een bestand. Maar de nieuwe secretaris kan daar dus niets mee omdat hotmail (zover ik weet niet) met een .pst bestand kan omgaan.
 
Je kunt email-berichten opslaan in de Outlook-berichtindeling. Deze zijn ook te openen met bijv. Outlook Express.
Verder kun je ze opslaan in RTF-indeling, door Word perfect in te lezen.

Succes!

Gerwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan