Mails overzetten van Outlook Express naar Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPlug

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
14
Goedenmiddag,

Van de week heb ik een nieuwe computer gekocht met Windows 7. Voorheen had ik nog een 'oude' computer met windows XP daarop. Ik beheerde mijn e-mail toen met Outlook Express.

Bij de nieuwe computer heb ik het office 2007 pakket gekregen. Nu wil ik mijn e-mail overzetten naar Microsoft Outlook 2007. Het is inmiddels gelukt om een e-mail account aan te maken en dus ook om e-mails te versturen en te ontvangen. Echter wil ik graag alle mailtjes die nog in Outlook Express staan overzetten naar Microsoft Outlook 2007.

Ik heb op internet gezocht hoe dit moet en ben een paar 'handleidingen' tegengekomen. Daar werd vertelt dat ik de archiefmappen (.dbx bestanden) moest overzetten naar de nieuwe computer. Vervolgens zou ik op mn nieuwe computer via Outlook Express de mappen kunnen importeren naar Microsoft Outlook 2007. Maar nu zit er geen Outlook Express in windows 7, dus kan ik mijn e-mail NIET overzetten. Ook kan microsoft outlook 2007 de .dbx bestanden niet lezen.

Kan iemand mij help om toch mijn e-mails van Outlook Express op een XP computer over te zetten naar Microsoft Outlook 2007 op een Windows 7 computer?
 
Typische Microsoft-arrogantie?

Merkwaardig dat deze vraag ruim een jaar oud is en zonder reacties blijft. Protesteert er nog wel eens iemand of zijn we gewend geraakt om alles maar te slikken wat men ons door de strot duwt? Gratis software is natuurlijk geweldig, maar dat je software durft uit te brengen die je gegevens zo stevig vast houdt, als Outlook Express, zou niet acceptabel moeten zijn.

Ik worstel ook met dit probleem, zij het dat het op een andere manier ontstond:

Ik kocht een nieuwe computer en dacht Outlook Express eens uit te proberen, parallel aan de computer waarop ik mijn email beheer. Op de nieuwe vergat ik in te stellen dat hij de berichten op de server moet laten staan (zodat ik op mijn oude computer een volledig email-archief houd), dus opeens had ik een paar dagen email in Outlook Express op de ene PC en in Outlook 2002 op de andere.

Weet iemand een truuk om de emails over te zetten van Outlook Express naar Outlook 2002?

Ik heb al geprobeerd:
1. alle emails als bijlage doorsturen naar mijn eigen emailadres, maar dat pikt onze provider niet.
2. een concept-bericht maken met alle emails als bijlage en dan de bijlagen opslaan als eml-bestanden, maar die wil Outlook 2002 niet inlezen.

Alvast bedankt!
Siem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan