mails uit afrika

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefblues

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
hai.
al enige tijd word ik bestookt met mails uit afrikaaanse landen(nigeria,togo,ivoorkust etc) steeds met dezelfde onzin : een heel verhaal over een overleden vaders broers en wat weet ik nog allemaal. Steeds probeert men mijn bankgegevens te weten te krijgen. Nu weet ik natuurlijk dat het allemaal fake en bedrog is en reageer ik daar nooit op. Wat ik me wel afvraag hoe mijn steeds mijn email adres is die dergelijke onzin ontvang. Kan ik dat ergens te weten te komen? Het begint me nu toch stilletjes de keel uit te hangen. kan ik met een anti- spam prog die bull**** tegen houden. Zijn er nog andere mensen die dergelijke mails ontvangen.
Thanks
stef

Modem diefstal en Nigeriaanse spammers bij UPC

Security.nl: UPC doet intern onderzoek naar medewerkers die modems lieten ontvreemden en illegaal toegang verschaften aan Nigeriaanse spammers. Eerder al traceerde UPC diefstal en installatie van een grote partij modems. "Na de invallen bij de spammers kregen we aanwijzingen dat ze gebruikmaakten van een aantal modems dat was ontvreemd en illegaal aangesloten op ons net. De installatie moet hebben plaatsgevonden met interne medewerking bij ons. We doen daar nog onderzoek naar, aldus een woordvoerder van UPC. (Planet)

UPDATE

UPC-medewerker hielp Nigeriaanse oplichters
Leverde kabelmodems en ongeregistreerde accounts

Een medewerker van het kabelbedrijf UPC heeft Nigeriaanse oplichters die vanuit Amsterdam opereren voorzien van kabelmodems. Deze niet geregistreerde verbindingen werden vervolgens gebruikt om massaal oplichtersmails te versturen.
UPC verbiedt het versturen van spam en sluit overtreders af. Doordat de verbindingen ongeregistreerd waren, kon er gedurende lange tijd vanaf gespamd worden, meldt IT-tijdschrift The Register. De UPC-medewerker werd al in 2003 aangehouden. Meer > zdnet.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan