Opgelost Mails verschijnen niet meer in Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snulk
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb 2 accounts in Outlook een zakelijke en een privé. De privé werkt met server van Ziggo. Vorige week kreeg ik steeds melding dat mijn wachtwoord ingetoetst moest worden (klein popup schermpje). Ondanks het goede wachtwoord kwam ik er niet doorheen. Toen met Ziggo gebeld en die man stelde voor om nieuw wachtwoord te maken in ziggo mail. Toen weer naar Outlook en daar account verwijderd en opnieuw gemaakt. Reslutaat: geen foutmelding meer, maar ook geen e-mail. De zakelijke mail van die andere server komt gewoon binnen. Mijn privéberichten kan ik wel lezen op mijn telefoon en in webmail. Gekke is ook dat ik rechtsonder gele enevlopje zie als er nieuwe privémail is. Kan ik op klikken en ook lezen, maar daarna is ie weg en verschijnt niet in lijst. Zo wat een verhaal sorry. Wie kan mij op het goede spoor zetten? Dank alvast,
Jos

Jammer dat niemand reageert... Probleem is denk ik niet zo heel groot. Denk dat ik de server-instellingen wel goed heb staan omdat ze rechtsonder als geel enevelopje verschijnen. Dan kan ik ze heel even lezen en verdwijnen ze. Dus komen niet in de lijst Postvak in.

Jammer dat niemand reageert...
Ik kan me dat wel voorstellen. Met Outlook heb je heel veel problemen en het is allemaal (te) ingewikkeld. Om moedeloos van te worden. Ik heb vrijwel nog nooit snelle, klip-en-klare goed werkende oplossingen gezien. Het is altijd een lijdensweg met Outlook.

Onjuiste serverinstellingen kunnen ook het probleem veroorzaken dat Outlook geen e-mails ontvangt. Volg deze stappen om de instellingen te controleren en te herstellen: Ga naar Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen. Selecteer uw e-mailaccount en klik op Herstellen. Volg de instructies op het scherm en zorg ervoor dat alle informatie correct is.

Ik ben het deels met Senso eens, kijk in je serverinstellingen, ook die in je telefoon.
Als daar ergens een vinkje staat dat de mail van de server verwijderd moet worden na ophalen, dan zie je dat niet meer terug in outlook, of andersom.

Die serverinstellingen heb ik al vaak hersteld. Ze komen binnen (geel enevelopje) en geluid, maar verschijnen niet in Postvak IN. Heb ook geen filter aan staan

Gebruik je POP of IMAP?

Gebruik je POP of IMAP?
POP omdat een IT-vriend van me zei:
Je gebruikte op je PC altijd een POP account:

• nieuwe emails worden dan gedownload van Ziggo naar je PC.
  • de emails én de lijst staan daarna op je PC (niet meer bij Ziggo).

Ik kan me dat wel voorstellen. Met Outlook heb je heel veel problemen en het is allemaal (te) ingewikkeld. Om moedeloos van te worden. Ik heb vrijwel nog nooit snelle, klip-en-klare goed werkende oplossingen gezien. Het is altijd een lijdensweg met Outlook.

Onjuiste serverinstellingen kunnen ook het probleem veroorzaken dat Outlook geen e-mails ontvangt. Volg deze stappen om de instellingen te controleren en te herstellen: Ga naar Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen. Selecteer uw e-mailaccount en klik op Herstellen. Volg de instructies op het scherm en zorg ervoor dat alle informatie correct is.
Ok Senso, het zal wel, maar volgens mij is dit forum bedoelt voor oplossingen. Ik hoor niet graag dat Outlook een ramp is. Ik heb nu eenmaal Outlook en ik wil dat die weer werkt

POP omdat een IT-vriend van me zei:
Je gebruikte op je PC altijd een POP account:

• nieuwe emails worden dan gedownload van Ziggo naar je PC.
  • de emails én de lijst staan daarna op je PC (niet meer bij Ziggo).
En wat waren zijn argumenten daarvoor? Ikzelf, en vele anderen, raden IMAP aan. Dit is vooral handig als je je e-mail op meerdere apparaten wilt bekijken, wat tegenwoordig gewenst is met smartphones, tablets en computers.

Ok Senso, het zal wel, maar volgens mij is dit forum bedoelt voor oplossingen. Ik hoor niet graag dat Outlook een ramp is. Ik heb nu eenmaal Outlook en ik wil dat die weer werkt
Ik heb zelf niet de Nieuwe versie, maar bij profielen kon je altijd handmatig zonder fratsen een mailserver toevoegen. Ik zal even kijken straks...

En wat waren zijn argumenten daarvoor? Ikzelf, en vele anderen, raden IMAP aan. Dit is vooral handig als je je e-mail op meerdere apparaten wilt bekijken, wat tegenwoordig gewenst is met smartphones, tablets en computers.
Tsja dat doe ik ook. Op mijn smartphone komen ze nog steeds zonder probelemen binnen

Ik heb net een IMAP account gemaakt. Toen zag ik onder in de statusbalk een balkje lopen met synchroniseren. Daarna had ik een lijst met e-mails!! Maar toen ik daarna op Postvak IN klikte waren ze verdwenen. Hoe kan dat nou? Ze zijn er wel ergens maar niet zichtbaar in Postvak IN

Staan ze nog wel op de mailserver? Kijk eens via de webmail-dienst?

Staan ze nog wel op de mailserver? Kijk eens via de webmail-dienst?
Ja hoor dat is in mijn geval ziggo mail. En daar staat alles. Ook op mijn Samsung smartphone komen ze met samsung-mail binnen

Tja, toch iets wat ik vaker hoor over (het inmiddels verkrachtte) Outlook.

Het is dat ik een Office 365 abo heb, anders was ik teruggegaan naar Mozilla Thunderbird die lekker vast blijft houden aan logische eenvoud. Wie weet doe ik dat nog wel....

Staat toevallig de optie "Postvak met prioriteit" aan?

Zet anders eens alle apparaten die je emails kunnen ophalen uit (behalve je pc/laptop) en stuur jezelf een email. Als deze wel in je postvak in blijft staan dan zit er een probleem met de instellingen op de apparaten.

POP3. Dat was ooit een goed idee omdat je niet altijd over een internetverbinding kon beschikken. In deze tijden kies je vrijwel altijd voor IMAP.

Zet anders eens alle apparaten die je emails kunnen ophalen uit (behalve je pc/laptop) en stuur jezelf een email. Als deze wel in je postvak in blijft staan dan zit er een probleem met de instellingen op de apparaten.

POP3. Dat was ooit een goed idee omdat je niet altijd over een internetverbinding kon beschikken. In deze tijden kies je vrijwel altijd voor IMAP.
Hallo Roger, waar precies kan ik die optie vinden dan?

Het makkelijkste is om gewoon je wachtwoord van je mailbox aan te passen. Dan weet je zeker dat je niet een verborgen apparaat hebt die nog va POP de mailbox leeg staat te slurpen. Maar gezien ze in de webmail staan, was dit het probleem niet.

Kan je niet rechtsboven nog terug gaan naar de oude Outlook?

Het is dat ik een Office 365 abo heb, anders was ik teruggegaan naar Mozilla Thunderbird die lekker vast blijft houden aan logische eenvoud. Wie weet doe ik dat nog wel....
Een Office 365 abonnement hoeft je bij die keuze niet tegen te houden.

Terug
Bovenaan Onderaan