Beste,
In bijlage heb ik een exel-bestand opgenomen van waaruit ik mails zou willen versturen. Ik vermoed dat dit moet lukken met VBA-code, maar zelf ben ik niet 100% thuis in VBA.
Bedoeling zou zijn dat wanneer ik bvb cel E5 selecteer, er een mail wordt verstuurd aan het mail adres in Kolom B. Deze mail zou dan het bestand in kolom C moeten bevatten als bijlage en in de body de tekst in cel C2.
Ter info, de nodige bestanden zouden in dezelfde map staan waarin de excel staat.
Als de mail werd verstuurd zou er dan cel E5 "Ja" moeten worden vermeld.
Is dit mogelijk met VBA-code of is dit onbegonnen werk?
Mocht het tevens mogelijk zijn, zou ik er ook een knop willen invoegen om met 1 klik alle mails in de lijst te verzenden.
Mocht er iemand mij op weg kunnen zetten hiermee zou dit fantastisch zijn!
software die momenteel wordt gebruikt is office 2013 (Excel en Outlook)
Mvg,
dendalleBekijk bijlage Mailing via excel.xlsx
In bijlage heb ik een exel-bestand opgenomen van waaruit ik mails zou willen versturen. Ik vermoed dat dit moet lukken met VBA-code, maar zelf ben ik niet 100% thuis in VBA.
Bedoeling zou zijn dat wanneer ik bvb cel E5 selecteer, er een mail wordt verstuurd aan het mail adres in Kolom B. Deze mail zou dan het bestand in kolom C moeten bevatten als bijlage en in de body de tekst in cel C2.
Ter info, de nodige bestanden zouden in dezelfde map staan waarin de excel staat.
Als de mail werd verstuurd zou er dan cel E5 "Ja" moeten worden vermeld.
Is dit mogelijk met VBA-code of is dit onbegonnen werk?
Mocht het tevens mogelijk zijn, zou ik er ook een knop willen invoegen om met 1 klik alle mails in de lijst te verzenden.
Mocht er iemand mij op weg kunnen zetten hiermee zou dit fantastisch zijn!
software die momenteel wordt gebruikt is office 2013 (Excel en Outlook)
Mvg,
dendalleBekijk bijlage Mailing via excel.xlsx