Mails zijn onbestelbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mikam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikam

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hoi,

Sinds enige tijd heb ik een zakelijk emailadres via mijndomein.nl. Vandaag heb ik geprobeerd om in 1 mail, zo'n 150 mensen tegelijk te mailen. Meteen krijg een mail terug
met de foutmelding.

550 support for more information.

Het lijkt erop dat ik niet dan 10 mensen tegelijk een mail kan sturen. Erg raar gezien het een zakelijk emailadres is. Zal wel te maken hebben met spam, maar het is geen spam, puur zakelijk.

Daarna heb ik geprobeerd om alle 150 mail 1 voor 1 te sturen. Hiervan krijg ik de meeste meteen terug met verschillende foutmeldingen:

1) SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxxxx@home.nl>:
host mx.ziggo.nl [212.54.34.8]: 550 Unrouteable address
2) 503 valid RCPT command must precede DATA

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Maurice

Wat zijn de voorwaarden verbonden aan de mailserver van je zakelijk mailaccount?
Welk emailprogramma gebruik je en zijn daarin de smtp-gegevens goed ingevuld?

[...]Daarna heb ik geprobeerd om alle 150 mail 1 voor 1 te sturen. Hiervan krijg ik de meeste meteen terug met verschillende foutmeldingen:

1) SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxxxx@home.nl>:
host mx.ziggo.nl [212.54.34.8]: 550 Unrouteable address
2) 503 valid RCPT command must precede DATA

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Maurice

De bovengenoemde 2 meldingen klinken naar, resp.:
1. Het hele maildomein is niet (meer) beschikbaar, dus het stuk achter de '@'.
2. Zou hetzelfde kunnen zijn als 1., maar ook dat het maildomein nog wel bestaat, maar de geadresseerde binnen dat maildomein niet bestaat (oftewel het stuk vóór de '@').

Voor beide situaties geldt: Controleer bij de geadresseerde of het e-mailadres (nog) klopt met de werkelijkheid. Dit kan bijv. door deze man/vrouw op te bellen.

Tijs.

1) Wat zijn de voorwaarden verbonden aan de mailserver van je zakelijk mailaccount?

Dat weet ik niet. Zo technisch ben ik denk ik niet. Misschien wordt jou vraag op www.mijndomein.nl beantwoordt

2) Welk emailprogramma gebruik je en zijn daarin de smtp-gegevens goed ingevuld?
Outlook

De bovengenoemde 2 meldingen klinken naar, resp.:
1. Het hele maildomein is niet (meer) beschikbaar, dus het stuk achter de '@'.
Dat is niet het geval. Het maildomein bestaat gewoon nog.

2. Zou hetzelfde kunnen zijn als 1., maar ook dat het maildomein nog wel bestaat, maar de geadresseerde binnen dat maildomein niet bestaat (oftewel het stuk vóór de '@').

Voor beide situaties geldt: Controleer bij de geadresseerde of het e-mailadres (nog) klopt met de werkelijkheid. Dit kan bijv. door deze man/vrouw op te bellen.

Ik heb de emailadressen gecheckt en die kloppen.

Enige waar ik nog aan kan denken is dat ziggo moeilijk doet over de tijd tussen het versturen van de mail. Bijv. als je die 150 mails allemaal offline hebt gemaakt en daarna 'in 1 keer' probeert te laten afleveren zou het kunnen zijn dat de mailserver van ziggo dat 'verdacht gedrag' vindt en daarom met (o.a.) 550-meldingen terugkomt, die normaal gesproken worden gebruikt om spam aan te duiden (ook al staat er iets achter in de sfeer alsof een deel van het e-mail adres niet correct zou zijn).

Zeker nu je meldt dat de e-mail adressen in zijn geheel goed zijn (dus zowel het stuk voor de @ als het stuk erachter) zou ik iets dergelijks vermoeden.

Wat je zou kunnen proberen is om maximaal 30 mails tegelijk in 1 sessie met de ziggo mailserver te versturen, dan minstens een minuut of 10 te wachten, en dan weer 30 mails, weer 10 minuten wachten etc.

Stel dat dit ook niet werkt, dan zou je de helpdesk van Ziggo kunnen bellen en die vragen om advies hoe het resultaat te bereiken waar je naar op zoek bent.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan