Mailserver kan geen mails verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perry1991

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
hallo,

ik heb windows server 2008 enterprise en exchange 2010 geinstaleerd verder:

-Domein draaien
- AD draaien
- Mailserver draaien

het probleem is juist dat ik geen mails kan verzenden wel ontvangen

nu heb ik met provider gebled (online.nl) en zeggend at je ze poort 25 blokeren is het mogelijk omd at omtezetten of toch te laten werken

Met vriendeijke groet,
Perry Tops

Nee, je kunt alleen in Exchange aangeven dat je alle mail via de provider-mailserver verstuurt.
Ik ken Exchange 2010 niet, maar misschien kun je iets vinden in de help-informatie over SMTP connector, die je zo instelt dat alle uitgaande mail wordt verstuurd via de mailserver van de provider (wordt 'omgeleid' dus ipv. rechtstreeks afgeleverd bij de SMTP servers van de ontvangers van je mail). Het is in ieder geval een transport/routering instelling in Exchange.

Hierbij ga ik er ook vanuit dat de DNS op Internet correct staat ingesteld, zodat de mailserver van online 'weet' dat mail met als afzender 'jouwafzender@jouwmaildomein.nl' vanaf jouw publieke ip-adres vandaan kan/mag komen (scheelt weer in geweigerde mail).

Tijs.

hallo dnties,

dat kan ik snap jou vraag niet helemaal
miss een idee om een via msn of rechtstreeks contact te praten dan lukt dat ook wat beter indien dat gaat stuur mee een een pm

Ik ben geen lid van de vereniging, en dus mag ik geen PM sturen. Wel e-mail, maar dat heb je klaarblijkelijk niet ingesteld in je gebruikersprofiel.

Makkelijkste/snelste optie is dat jij klikt op mijn schuilnaam en kiest Verstuur E-mail
Zet daar dan MSN-naam in, e-mail adres, (evt. telefoonnummer), dan voeg ik je toe.

Tijs.

SMTP bij online

Dit is precies het probleem waarmee ik worstel. Zouden jullie het antwoord ook online kunnen zetten of mij op een andere manier kunnen laten weten. Probleem bij mij is idd dat hij de domein naam niet herkent.

Ik kan helaas geen pm versturen op dit forum. Is er een andere manier? Dank voor je snelle reactie

Makkelijkste/snelste optie is dat jij klikt op mijn schuilnaam en kiest Verstuur E-mail
Zet daar dan MSN-naam in, e-mail adres, (evt. telefoonnummer), dan voeg ik je toe.

Perry, dan moet je wel in je profielinstellingen e-mail aanzetten! Nu staat er alleen Privébericht, maar alleen verenigingsleden kunnen privéberichten aan je sturen!

Tijs.

@tomdekuijper: Het is niet de bedoeling dat je mij een bericht gaat sturen, zoals je zojuist hebt gedaan.

Perry1991 heeft nu de e-mail optie aangzet, dus je kunt hém nu een e-mail sturen voor hulp. Per slot heeft hij (vriendelijk als hij is) aangeboden je te helpen.

Tijs.

Het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen cq te passeren. Ik zal je toevallig online vandaar.

Perry is idd erg heeft dit idd erg vriendelijk aangeboden en ben ik hem ook dankbaar voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan