Mailserver tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Defaux

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Berichten
3
Hallo,

Heb net mijn pc helemaal opnieuw geïnstalleerd en nu wil ik dus Outlook weer instellen maar nu heb ik problemen met mijn POP3 server voor inkomende en uitgaande mail.
Weet iemand welke dit is als je internet van tele2 hebt ?
Als ik op google zoek dan staat overal dat het pop.tele2.nl en smtp.tele2.nl is. maar deze werkt niet. Mijn email adres eindigd op @versatel.nl

Mvg

Chris
 
ik denk dat jou uitgaande poort niet goed staat.
het pop en smtp gebeuren klopt wel maar dan de poorten.
normaal is poort 25 de uitgaande maar bij tele 2 is dat anders iets in de 500 kijk de tekst hieronder maar eens.

De e-mail instellingen voor Tele2 ADSL Lite zijn als volgt: de accountnaam voor uw e-mail heeft u bij de registratie ontvangen. Als wachtwoord kunt u het door uzelf opgegeven wachtwoord gebruiken.
De server voor inkomende mail is: pop.tele2.nl
De server voor uitgaande mail is: smtp.tele2.nl
De poort voor inkomende mail is: 110
De poort voor uitgaande mail is: 587
 
Als ik dat instel en op test klik dan zegt ie:

Server voor uitgaande email zoeken: Voltooid
Server voor inkomende email zoeken: Voltooid
Aanmelden bij server voor inkomende email: Mislukt

en dan kijk ik bij fouten en zegt ie:
aanmelden bij server voor inkomende email (POP3): er kan geen verbinding worden gemaakt met de POP3-server voor inkomende email. Uw gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd.


terwijl ik zeker weet dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn want op de webmail van tele2 kan ik wel gewoon inloggen.
 
topic kan gesloten worden.

moest dit gebruiken:
POP3 Server (ontvangen): pop3.versatel.nl
SMTP Server (verzenden): smtp.versatel.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan