Mailtjes niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Beckmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Geachte Helpmijers,

Twee vragen.

1. Deze week is mijn pc gecrashed, maar heb inmiddels weer een nieuwe staan.
Op mijn vorige pc had ik Office 2007 en daar stonden nog wat mailtjes in Outlook die ik wilde bewaren.
Nu heb ik de HD van de oude pc aan de nieuwe pc gekoppeld, maar ik kan nergens de mailtjes weer vinden om te importeren.
Ook de emailadressen vind ik niet.
Van de oude pc was het moederbord kapot, dus het ligt niet aan de HD.

2. Toen ik deze pc kocht stond er een trial-versie op van NOD32. Die wilde ik de-installeren met Your Uninstaller 2008, maar halverwege sloeg hij vast. Dus op annuleren geklikt, maar dan is het niet goed verwijderd.
Na veel gepruts was het er toch eindelijk af, maar als ik nu Outlook opstart krijg ik de volgende melding (zie bijlage), maar verder werkt Outlook wel gewoon.
Iemand een idee hoe ik daar vanaf kom?

Alvast bedankt,

Robert.

Bijlagen

• ESET.jpg
    ESET.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 29
Je eerste probleem los je op door in de map C:\documents and settings\user\........Microsoft\Outlook naar 2 .pst bestanden (outlook en archive) te zoeken.
Eenmaal gevonden, kopieer die naar je nieuwe outlook en je probleem is opgelost.

V.w.b. probleem 2: typ in het helpvak van Outlook help:
invoegtoepassing uitschakelen
en je krijgt de oplosing door Microsoft op een presenteerblaadje aangeboden.

Laatst bewerkt:
Mogge Psaja,

Bedankt voor je snelle antwoord, maar ...

1. Ik heb de hele schijf (met "verborgen bestanden weergeven" aan) doorzocht, maar hij vindt geen .pst bestanden.

2. Ik heb het bewuste ingetypt, maar welke van de resultaten moet ik dan hebben?
Ik neem namelijk aan dat er in één van de resultaten een verwijzing zit naar ESET/NOD32?

Robert.

Mogge Psaja,

Bedankt voor je snelle antwoord, maar ...

1. Ik heb de hele schijf (met "verborgen bestanden weergeven" aan) doorzocht, maar hij vindt geen .pst bestanden.

2. Ik heb het bewuste ingetypt, maar welke van de resultaten moet ik dan hebben?
Ik neem namelijk aan dat er in één van de resultaten een verwijzing zit naar ESET/NOD32?

Robert.

Voor stap één: er is slechts één bestand nodig om die gegevens weer terug te halen, namelijk het bestand OUTLOOK.PST waarin alle gegevens van jezelf in outlook stonden.
De standaardmap waarin dit bestand staat:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (Windows XP)
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst (Vista)
Als je dit bestand/deze map niet ziet: start verkenner, menu Extra > Mapopties...; tabblad 'Weergave' en onderaan het keuzerondje: 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'

Wat oplossing 2 betreft:
Doe nou gewoon wat Pasja aangeeft en volg de stappen die in de help staan!!! Je vindt dan vanzelf de invoegtoepasiing die je uit moet schakelen, dat zal niet zo onduidelijk zijn.

DUS dit 'gewoon' even DOEN:
In outlook: menu EXTRA > Opties
Tabblad 'Overig' knop 'Geavanceerde opties...'
Knop 'Invoegtoepassingenbeheer'.

Laatst bewerkt:
Robert, de reden dat ik niet een stappenplan gaf voor het verwijderen van een corrupte invoegtoepassing is redelijk simpel: ik wist het zo 1,2,3 niet meer uit mijn hoofd maar ik heb ook even gezocht en:

Klik in Outlook op "Extra",
dan "vertrouwenscentrum",
dan onderin "beheren" en tot slot
"Start".

Daar kun je een invoegtoepassing uitschakelen.

In outlook: menu EXTRA > Opties
Tabblad 'Overig' knop 'Geavanceerde opties...'
Knop 'Invoegtoepassingenbeheer'
.

Teun, het blauwe gedeelte in mijn Office 2007 is anders? De knop "Invoegtoepassingenbeheer" Heb ik niet? (Was plaatje vergeten, komt in volgend berichtje)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat 'vervelende' verschil tussen 2003 en 2007 .... én tussen XP en Vista ....
Eigenlijk zou elke vraagsteller m.b.t. onderwerpen over Windows danwel MsOffice direct moeten (leren) vermelden om welke windows- en msofficeversie het gaat .....;)

Klik in Outlook op "Extra",
dan "vertrouwenscentrum",
dan onderin "beheren" en tot slot
"Start".

Daar kun je een invoegtoepassing uitschakelen.

Oké,

TS, heeft dan met bovenstaand rijtje eveneens een route zoals het in Outlook 2007 onder Vista "loopt". Het zou dus nu linksom of rechtsom moeten gaan lukken.

Voor de volledigheid dan ook maar een dumpje binnen '07 / Vista.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    73 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan