Mailtjes uit postvak-in kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Denktankers,

Tijdens het comprimeren van OE liep mijn PC in een fout en vroeg om de rapportage naar MS te sturen.
Ben nu alle mails kwijt uit postvak-in.
In de prullenbak zijn alle .baks terugte vinden en ja, behalve de postvak-in.bak

OEmailrecovery loopt in de volgende fout : "kan about:blank niet vinden"

Wie o wie kan mij verder helpen ?

Groets, Jas

Kijk voor de zekerheid in OE bij Bestand, Importeren, Berichten, Microsoft Outlook Express 6, Volgende, Hoofdidentiteit selecteren, OK. Eventueel op Bladeren klikken en dan "surfen" naar
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{DCAF5EDC-6D04-4AB3-A343-0D956A4D1B1F}\Microsoft\Outlook Express, vervolgens selecteren Xxxxx-Postvak IN.dbx.

Dank je

Helaas,

Geen C:\Documents and settings\user directory te vinden.
Bij Allusers, Standard en Administrator geen identities directory.

Groets, Jas

Had ik ook al het vermoeden

Er bevindt zich echter onder Standard (=gebruikersnaam) geen directory Identities.

Groets, Jas

Heb je in Configuratiescherm, Mapopties, Weergave, het vinkje weggehaald voor de regel "Beveiligde besturingsysteembestanden verbergen (aanbevolen)" en een vinkje geplaatst voor de regel "De inhoud van systeemmappen weergeven" en heb je wat verder naar beneden in dat venstertje de regel geselecteerd "Verborgen mappen en bestanden weergeven"? Als je Outlook Express geinstalleerd hebt op je PC dan moet je daarna het volgende pad kunnen zien.

OE Directory

Helaas

Nergens een directory "Identities" te vinden.
Niet onder AllUsers, Standard, Administrator etc.
Ik zal waarschijnlijk iets nodig hebben van een File/directory-recovery-pakketje of zo ?

Groets, Jas

Mmm..er ging toch alleen iets fout tijdens het comprimeren van de inhoud van de mailbestanden van OE? Als je in C:\Program Files de map Outlook Express opent, zie je dan zoiets als in bijgaande afbeelding?

Bijlagen

• OE_ProgramFiles.jpg
    OE_ProgramFiles.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 74
Was nog iets vergeten

Ik vergat te vertellen dat kort na het incident OE weer om comprimeren vroeg en dat heb ik dus weer gedaan (In de hoop dat het proces dan volledig werd afgemaakt en Postvak-IN weer terug zou komen) en dit maal zonder fouten.
Mogelijk was dat de nekslag ?

Groets, Jas

Ook bij mij is dit vandaag gebeurd ! De computer liep vast (niet tijdens comprimeren) en na het opnieuw opstarten was de gehele inbox leeg. En de daarin aangemaakte sub-mappen zijn verdwenen. Via de verkenner gekeken naar het bestand (apllication data tot microsoft en dan Outlook Express) en jawel: LEEG.
Wie weet hier meer van ??

@ bwrga000

1. heb je via de zoekfunctie al eens naar Postvak IN.dbx gezocht of naar de map Outlook Express ? Of gewoon naar *?*.dbx om te ontdekken waar bij jou die dbx-bestanden zich dan wel bevinden. Want hun standaardlocatie is inderdaad wel in die Identities.

2. download PC Inspector - http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm - om eventueel de verloren dbx-bestanden terug te halen van de harde schijf (indien nog niet overschreven door Windows).

@ baskos

Heb je de "verborgen bestanden" zichtbaar gemaakt ? Want alle dbx-bestanden van je OE zijn nu eenmaal verborgen bestanden.

Dank je

Is inderdaad allemaal gebeurd.

Ben op elke variant aan het zoeken geweest, verborgen bestanden en systeembestanden zijn allemaal zichtbaar. Op alle schijven geweest, ook met filerecovey (quick scan). Ik vind een Postvak In.dbx maar dat is de huidige (veel te klein).
De oorspronkelijke zou ca. 600Mb moeten zijn. Ik denk zelf dat XP bij de tweede comprimering glashard de vorige heeft overschreven, maar dat kan lang niet alles zijn..... Nu was ik van mening dat alles viel terug te halen......deepscan filerecovery misschien ? Staat-ie uren te stampen......Formatteren en deleten is toch niets anders dan vrijverklaren van ruimte en dat kenbaar maken aan het systeem via een index ? Er is in die korte tijd heus niet ineens 600MB bijgekomen die doodleuk toevallig precies dezelfde fysieke ruimte heeft overschreven ? Heb er een hard hoofd in.....

Gaarne nog wat tips in deze...

Groets, Jas.

hoi hoi nou ik heb dus het zelfde. me computer ging een beetje raar doen alt ctrl del werkte niet dus even op de aan knop gedrukt en wachten tot die uit ging. nadat gedaan te hebben en opnieuw opstarten waren dus ook bij mij alle mails kwijt in postvak in.

iemand misschien al een idee hoe of wat?:confused: ik word hier echt niet vrolijk van

heb de boven staande opsties al geprobeert helaas zonder resultaat

groetjes mike

Maak eerst een kopie van de map waar de *.dbx-files in staan.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

Verwijder daarna Folder.dbx uit bovenstaande map en start OE opnieuw op.Nu wordt het bestand autom. opnieuw aangemaakt.

Kijk of het iets heeft opgeleverd.

Greetz

hoi hoi pffffffff het is gelukt haha.

eerst even alle verborgen bestanden aan zetten anders zie je niks.

daarna heb ik dus over al copy van gemaakt en in een andere map gestopt.

toen dus folder gewist.

heb oe opgestart maar kreeg van alle fout meldingen. toen nog een keer opgestart en daar was alles weer gelukkig

hartelijk dank

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan