Mailtjes van oude pc naar nieuwe pc, hoe doe ik dat ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Zoals ik al in mijn vorige oproep aangaf heb ik sinds gisteren een nieuwe pc. Nou wil ik mijn mailtjes van de oude pc naar de nieuwe pc overzetten. Voor de overige bestanden gebruik ik gewoon een usb-stick, maar hoe ik die mailtjes daar op krijg, dat kan ik toch maar niet ontdekken. Iemand een tip ???

Ga in OE naar extra>opties>onderhoud. Klik daar op [archiefmap] Dat is de map waar je mail wordt opgeslagen. Dit zijn .dbx bestanden. Ga nu in verkenner naar die map en geef daar aan de .dbx bestanden naar je usbstick te willen koieeren.

Op je nieuwe pc kun je de bestanden voor de zekerheid op je evt aanwezige D:/ schijf opslaan en in OE bij [archiefmap] aangeven wat de nieuwe locatie van je .dbx bestanden is.

Het voordeel van je mailmappen op een andere schijf dan C:/ is dat je bij een herinstallatie van xp ( op C:/) niet je mail kwijtraakt omdat je mail niet meer op C:/ staat.

Ga in OE naar extra>opties>onderhoud. Klik daar op [archiefmap] Dat is de map waar je mail wordt opgeslagen. Dit zijn .dbx bestanden. Ga nu in verkenner naar die map en geef daar aan de .dbx bestanden naar je usbstick te willen koieeren.

Op je nieuwe pc kun je de bestanden voor de zekerheid op je evt aanwezige D:/ schijf opslaan en in OE bij [archiefmap] aangeven wat de nieuwe locatie van je .dbx bestanden is.

Het voordeel van je mailmappen op een andere schijf dan C:/ is dat je bij een herinstallatie van xp ( op C:/) niet je mail kwijtraakt omdat je mail niet meer op C:/ staat.

Hallo, alvast bedankt voor de tip, maar ik heb gezien dat ik waarschijnlijk een oudere versie van outlook op mijn oude pc heb staan. Nu heb ik geprobeerd om er achter te komen hoe het bestand heet in de oude outlook. Naar mijn idee is dat outlook.pst. Ik heb dit ook gekopieerd naar de usb stick en op mijn nieuwe pc gezet. Maar ik krijg het bestand niet geopend. Ik heb ook geen idee hoe ik nu die oude mailtjes in mijn nieuwe mail geimporteerd krijg........

De bestanden zet je van je stick op een willekeurige plek op je nieuwe pc neer, liefst op D:/. Dan ga je in OE naar extra>opties>onderhoud en geeft je via [archiefmap] aan waar de bestanden staan. Je zult de mededeling krijgen dat er een archief gevonden is en de vraag of je dit archief wilt gebruiken en dat wil je.

Welke versie gebruik ej eigenlijk?

Wanneer je een breedbandverbinding hebt kan het geen kwaad je eens te verdiepen in de nodige upodates.

De bestanden zet je van je stick op een willekeurige plek op je nieuwe pc neer, liefst op D:/. Dan ga je in OE naar extra>opties>onderhoud en geeft je via [archiefmap] aan waar de bestanden staan. Je zult de mededeling krijgen dat er een archief gevonden is en de vraag of je dit archief wilt gebruiken en dat wil je.

Welke versie gebruik ej eigenlijk?

Wanneer je een breedbandverbinding hebt kan het geen kwaad je eens te verdiepen in de nodige upodates.

Ik heb aangegeven waar de archiefmap zich bevindt en daar heb ik dan ook het pst-bestand neergezet. Maar het werkt nog steeds niet.

Is ook best wel verwarrend als het in
Home > Helpmij.nl Forum > Software > Mail programma's > Outlook Express staat.

Microsoft Outlook Express 6 heb ik op mijn nieuwe pc. Op de oude pc staat MS Office Outlook 2003. Dus...........

Dus :thumb:
In Outlook heb je .pst bestanden
in OE heb je .dbx bestanden
dus :thumb:
je moeten exporteren vanuit Outlook en importeren OE :confused:
of ook outlook 2003 op je nieuwe comp zetten ;)

mogelijk heb je hier wat aan :confused:
het is opzich niet moeilijk
ik heb het zo'n 1 1/2 jaar geleden ook gedaan
van outlook op mijn werk laptop --> naar OE op mijn privé PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan